Micro-Adjust sleutelhanger

Kleine update over de Titanium StrapTool

Er wordt de laatste tijd weer regelmatig gevraagd naar de Titanium StrapTool, dus hierbij even een update.

De StrapTool is niet uit productie en het ontwerp blijft ongewijzigd. Op dit moment kan ik echter geen nieuwe serie maken, omdat ik tijdelijk niet over mijn eigen productiefaciliteiten beschik.

Ik ben bezig om een nieuwe (grotere) werkplaats in gebruik te nemen. Zodra die operationeel is en ik de benodigde materialen (Titanium Grade 5 en de Bergeon inzetjes) weer kan inkopen, wil ik de productie hervatten.

Ik kan op dit moment nog geen concrete leverdatum noemen. Ik geef liever geen beloftes die ik mogelijk niet waar kan maken.

Zodra er weer geproduceerd wordt, zal ik dat hier uiteraard melden.

Bedankt voor het geduld en voor alle interesse in het project.

38 likes

Tof @Arie_Kabaalstra
Hopelijk is het herstel goed verlopen?Ondertussen alweer 2 jaar geleden als ik mij niet vergis, maar wel met IC opname toch?

Post je de update hier? Dan volg ik het topic even want ondanks dat mijne nog perfect is na ~5 jaar (was toch 021, dacht ik?), kan een extra nooit kwaad. Ze zijn namelijk echt geweldig, met name ook omdat je de inzetjes kan veranderen na wens en bij slijt kan veranderen zonder dat het tooltje vernieuwd hoeft te worden.

2 likes

Ja, even de Lichamelijke Reis terug… in September 2022, dus bijna 4 jaar geleden… kreeg ik een ongeval met de motor, op de terugweg van een weekendje Duitsland,

Tot Ulmen kan ik me de terugreis herinneren… 't was regenachtige Zondag, we hadden de regenpakken aan, en ondanks het minder goede weer, toch lekker gereden… en toen werd het zwart… tot de Donderdag erna, toen kwam ik bij kennis in het Ziekenhuis in Trier, alwaar ik in het Duits aangesproken werd… "Hmmm… even denken… mijn hele lijf doet pijn, ik lig in een ziekenhuis, de verpleegster spreekt Duits… Ergo… er moet iets Vreselijk mis gegaan zijn… maar goed… ik kan de verpleegster verstaan, ze begrijpt mij ook… dus… mijn Duits heeft er in elk geval NIET onder geleden, dat is alvast een hele geruststelling…

die verpleegster vertelde me dat ik naar een ander ziekenhuis ging om aldaar weer geopereerd te worden… ik werd de gang op gereden, op een brancard gelegd (en dan voel je pas echt wat er allemaal stuk is in je lijf), door de gangen, de lift in… naar buiten… waar ik in een Heli geschoven werd… en dan weet je… DAT doen ze niet voor de Lol!.. Op naar Kaiserslautern, en omdat nog nooit in een Helicopter gevlogen had, heb ik mijn best gedaan om de hele reis bij Kennis te blijven… Daar ben ik binnengebracht, en ben ik blijkbaar weer buiten kennis geraakt… want ik kan me niets herinneren van een operatiekamer… Toen ik bijkwam, zaten mijn moeder en mijn zusje wel aan mijn bed… dat was wel fijn… vertrouwde gezichten…
Uiteindelijk heb ik in Kaiserslautern nog een week of 4 op de IC gelegen… wel daar met wat ondersteuning en een speciale rollator mijn eerste stapjes gemaakt…
Gelukkig had mijn moeder een Tekenblok, een vulpotloot en een gummetje voor me meegenomen… zodat ik in het ziekenhuis wat te doen had, en ik heb daar mijn tijd besteed met tekenignen maken van dingen die ik om me heen zag… Na 4 weken Kaiserslautern, per Ambulance terug naar Trier, wachtend op vervoer naar Nederland… dat duurde ook nog 1½ week… maar op een Maandag kwamen de ambuverpleegkundigen me ophalen om me naar Leeuwarden te brengen…Daar ben ik voorzichtig begonnen met Revalideren, wachtend op een plaats in een Revalidatiekliniek, ik kon me in Leeuwarden weer korte stukjes voortbewegen op krukken… ik mocht mijn rechterbeen weer vol belasten… Maar mijn rechterbeen kon ik toen nog amper buigen…
Na een week of 2 (het was inmiddels November) ben ik naar Lindestein in Beetsterzwaag gegaan (de revalidatie kliniek), en ben daar verder gaan revalideren. veel zwemmen, fietsen op een Hometrainer, En ik was daar weer in staat om op mijn zij te slapen… Eind December thuis gekomen, (al was ik al wel een paar keer het weekend thuis geweest)… en… Thuis… dat was bij mijn ouders… want ik kon inmiddels wel weer lopen met een wandelstok (een speciale van Kreupelhout)… maar traplopen… nee… Autorijden?.. Ook nog niet… Want… ik zag als gevolg van een beschadigde oogspier nog Dubbel, de Orthoptist in Leeuwarden had me inmiddels wel een bril met Prisma aangemeten, en dat werkte… vanaf DAT moment kon ik weer Autorijden, en ik heb toen meteen mijn Auto weer ā€œGangbaarā€ gemaakt… die was tijdelijk gestald bij Familie op het erf, maar ze hadden em op de handrem gezet, dus de remmen zaten vast… Gereedschap meegenomen, en samen met mijn vader de remmen los gemaakt… naar mijn ouders gereden… spullen gepakt, en naar mijn eigen huis… en Aldaar verder met Revalidatie, ik kon zelf naar Sneek rijden naar de Sportschool waar ik therapie kreeg… en dat ging ook aardig… ook daar een aantal keren gezwommen, omdat dat goed is voor de spieren… (En ik vind het ook gewoon Leuk…)
Ook ben ik toen gaan afbouwen met de pijnstillers… en halverwege 2023 slikte ik NIETS meer… Ik liep inmiddels ook weer zonder stok, heb toen ook alweer bij therapie oefeningen gedaan op mijn Skateboard… en mijn Fysio stond daar wel even verbaasd bij te kijken, dat iemand die ZO in elkaar gezeten had… weer zo makkelijk op een Skateboard stapte… maar ja… ik doe dat al sinds 1979… en dat verleer je niet zo snel
IN September 2023 merkte ik dat die bril niet meer werkte… ik zag inmiddels beter zonder, maar mijn Orthoptiste kwam bij elke controle weer met een ander verhaal… en daar ben ik allergisch voor… dus heb ik een Second Opinion gevraagd… en in Mei 2024 ben ik in Rotterdam aan mijn Ogen geopereerd… Even Paniek gezaaid daar… want toen ik bijkwam uit die operatie… vroeg een Verpleegkundige me of alles in orde was… ā€œJa… maar ik zie nog maar de helft!ā€ā€¦ Eh?.. ā€œJa… eh… Voor de operatie zag ik alles DUBBEL wijsneus!ā€ā€¦ die zag ie niet aankomen… op de terugweg met de trein heel de rit lekker naar buiten zitten kijken… wel vreemd je gaat Dubbelziend het ziekenhuis in, en 'smiddags kom je eruit, met normaal zicht… maar wel fijn dat ze dat kunnen!..
Lichamelijk ging het inmiddels ook weer de goede kant op… hoewel ik nog niet ben waar ik zijn wil, maar mijn rechterbeen kan ik weer bijna zover buigen dat ik op mijn knieĆ«n kan zitten… Ik fiets veel (de afgelopen weken een kleine 150 Km weggetrapt) ik loop veel, want ik heb gemerkt dat het dan ook minder pijnlijk wordt (Ducati Clubraces bezocht, en 10 km gelopen op 1 dag… dat gaat de goede kant op…

De ā€œSchadeā€ 13 Botbreuken, Klaplong, Longperforatie, en een beschadigde oogspier… mijn gebroken schouder was eigenlijk al weer totaal geheeld tegen de tijd dat ik in het revalidatieoord verbleef, mijn ribben zijn ook wel weer in orde, die gebroken nek was eigenlijk Voor ik vanuit Trier naar Nederland ging wel weer in orde… alleen mijn heup en mijn rechterbeen zijn nog gevoelig… (eigenlijk… een mens heeft 206 botten… dus er waren er nog 193 prima in orde… waar hebben we het eigenlijk over?) de Plaat in mijn Rechterbeen is er inmiddels ook uit… en ik heb nu een gave Titanium Design Schoenlepel van 36 Cm in de gang hangen… :smiley:

38 likes

Tsjonge, wat een drama. Goed om te horen dat je inmiddels al zo ver bent hersteld, Arie. Het had heel anders kunnen aflopen. Ooit gehoord hoe het is gekomen? (al is dat van ondergeschikt belang)

Pfoe, heftig! Fijn dat het alweer zover verbeterd is :muscle:t2:

Poeh, wat een verhaal.
Ik ben blij te lezen dat de revalidatie goed gaat en dat de levenslust er volop in zit.
Sterkte met het verdere traject. Op basis van wat je schrijft twijfel ik niet dat dat goed gaat komen.

Ja… er lag een Oliespoor op de weg… heuvelaf richting Kelberg, Peter, mijn motormaatje kon zijn machine maar met moeite overeind houden, ik was niet zo gelukkig… en dat had geen ramp hoeven te zijn… ik ben ooit op het circuit met 190 Per uur op mijn gezicht gegaan, motor opgeraapt en doorrrrr… Dat had hier ook het geval kunnen zijn, ware het niet, dat ik naast mijn motor glijdend op het asfalt Frontaal op een vrachtwagen Knalde… en ik heb voor 10 Mille Schade aan dat ding gekopt… (geluk bij een ongeluk, 't was een Bergingswagen… dus die heeft meteen mijn motorfiets, die een end verderop in de berm lag opgeladen, en gezorgd dat die weer in Nederland terecht kwam…

14 likes

Wat vooral uit dit stuk naar voren komt is een enorme positiviteit.
Het blijkt wel weer dat je daar bergen mee kunt verzetten.

1 like

'k zeg altijd maar zo… de sloot waar ik inloop… moeten ze nog graven… Ja… ik heb op het randje gelegen… een verpleegster in Kaiserslautern was verbaasd dat ik ondanks een gebroken heup, een aantal gebroken ribben, nek en rechterbeen, schijnbaar zonder al te veel moeite rechtovereind kwam zitten in het bed, zonder daarbij mijn armen te gebruiken… ā€œof ik veel gesport hadā€ vroeg ze… ā€œJa… nogal… veel zwemmen, en ik fiets veelā€ā€¦ haar reactie was veelzeggend… ā€œDat is je redding geweest, want als je lichamelijk niet zo fit was geweest, dan had je het NIET geredā€ā€¦ zo… die kon ik in mijn zak steken…

en… iets wat ik altijd in mijn hoofd heb… zeker in het begin… "ik zal misschien niet meer kunnen motorrijden, Hell!.. wie weet blijft Lopen wel moeilijk vanaf nu… maar… Mijn boven kamer werkt nog!.. en zonder morren… ondanks de klapper die ik heb gemaakt… Als ik niet aan het tekenen was in het ziekenhuis… dan lag ik Software mentaal uit te werken… en toen ik weer bij mijn ouders was, ben ik begonnen met het schrijven van een stuk software om mijn machines mee te programmeren… en de eerste versie daarvan, draait alweer een dikke 2 jaar op mijn Draaibankje… een stuk software waarvan de Makers van mijn CNC besturing van zeggen ā€œHoe krijg je DAT nou weer voor elkaar?ā€ ergo… DAT deel werkt nog… en het Fysieke?.. Ach… als je bedenkt dat ik de afgelopen weken weer regelmatig van mijn huis naar mijn ouders gefietst ben… 11 km heen, 11 km terug… zelfs een keer omdat ik daar gewoon ZIN in had… de Jan Janssen uit de schuur gepeuterd, en OP de pedalen!.. Gas op die …

19 likes

Dat is een heftige periode Arie, mooi dat je er nog steeds bent.
Op een of andere manier is jouw ā€œavontuurā€ mij ontgaan. Ik herinner me dat jij, kort nadat ik in april 2017 hier op HF terecht kwam, een van de eerste HF leden was waarmee ik hier in ā€œgesprekā€ kwam.

Hoop dat je heel goed herstelt!

1 like

Dat hoop ik ook… maar zoals gezegd… Ik kan weer bijna op mijn knieĆ«n zitten… de hele Kama Sutra gaat me niet lukken momenteel… maar… ik kom een heel eind… de laatste tijd fiets ik ook weer meer… de pijn in mijn knie werd door de chirurg in eerste instantie geweten aan Slijtage… maar hoe meer ik loop, hoe minder klachten… Shoot me in the Partylights :laughing:

Inmiddels heb ik ook al weer wat opdrachtjes kunnen doen in mijn werkplaatsje… en ik hoop binnen nu en een paar dagen zover te zijn dat ik binnenkort over 20m² MEER werkplaats kan beschikken… 't is wel 10% verder… maar ja… dat is 50 meter… Dan nog wel even plannen… Aanhanger kan ik van mijn vader lenen, voor de kleine machines, maar de Slijpmachine… dat is 1100 Kg… en de Grote Freesbank?.. 3½Ton!.. maar 1050 meter van de ene naar de andere… da’s met een Heftruck wel te doen…

14 likes

Wel een mooi vooruitzicht!

Ik hoop dat de verhuizing allemaal goed gaat lukken!

Benieuwd hoe het er straks gaat uitzien. Vroeger wilde ik ook horlogemaker worden, maar m’n grootste wens was om naar het conservatorium te gaan en dat is gelukt.

Nu geniet ik met horloges als hobby.

2 likes

Wow, wat een positieve motivatie :heart::heart::heart::heart:

1 like

Wat een verhaal. En wat een levenslust :facepunch:

1 like

Wow. Ik wist dat het heftig was, maar je lag echt in de kreukels. Je positieve instelling betreffende je herstel is bewonderenswaardig @Arie_Kabaalstra .

Blij dat je er nog bent :+1:

2 likes

Wat ik in 't leven wel geleerd heb… "Je moet het zien te redden met wat je hebt. en als dat niet veel is, dan moet je Creatief zijn… (bij mijn eerste werkgever hadden we geen Freesbank, maar wel een Grote Kolomboor, met Kruistafel… "nou… dan maken we toch zelf een freeshouder?.. " en waar mogelijk… we hebben ook nog een Metaalschaafbank… wie houdt me tegen?.. ik was de enige die wist hoe die machine werkte, en ik maakte daar ook gretig gebruik van)

Toen ik nog niet goed kon lopen, en door de breuken in mijn rechterbeen ook niet langdurig kon zitten behalve op een Kruk, en mijn Geliefde Rietveld Leunstoel, ben ik in die tijd verder gegaan met waar ik liggend op bed bij mijn ouders mee begonnen was… Software schrijven… (en Nu weet ik… Ja… ik ga hier schromelijk Off Topic… Maar ik ben toen begonnen met een nieuwe versie van mijn oude Programmeersoftware nu niet meer in Visual Basic waar ik veel in programmeerde in de periode 2008-2022, maar in C#, een taal die me veel beter bevalt… 't was wel even een omschakeling, maar dat went snel… omdat C# Veel krachtiger is
Ik had in de Oude Editor al een Functie waarmee ik de Gereedschapstabel van de CNC besturing zichtbaar kon maken in de Editor, zodat je daar makkelijk een gereedschap kon Selecteren en die in je programma kon zetten…
In de Nieuwe versie… heb ik dat nog even wat mooier gemaakt… 'k kan er nu ook Icoontjes bij tonen van het soort gereedschap:

En dit…is ook weer een stukje Creatief programmeren… want de CNC besturing heeft die Icoontjes niet, maar ik heb een reeks Parameters ontdekt die bij Freesbanken NIET gebruikt wordt… maar je kunt ze wel een waarde geven… normaliter gebruik je die reeks bij de Draaibank WEL, en hebben ze de waarde 1-9 voor de positie van de beitels, maar als ik em nou eens in de Freesbank besturing op 10 zet?.. Ja… dat werkt… Mooi… dan is 10 een boor, 11 een Frees, 12 een Ruwfrees enzovoorts… en zo kan ik aan de hand van die nummers… de icoontjes laden… (Daar waren ze bij de makers van die besturingssoftware Nog NOOIT op gekomen… ze stonden ook even met de mond vol tanden… ))

Kortom… Blijven kijken naar wat KAN… en, zoals eerder gemeld… als ik die nieuwe ruimte kan betrekken… 'k heb het hele verhuisplan van mijn machinepark al in mijn hoofd zitten… ben ik met een dag over… dan de boel aansluiten, inregelen… en doorrrrr… 't is op 550 meter van mijn huis… parkeerterrein aan de overkant van de straat… en in datzelfde pand zit ook nog een Kantoorruimte van pak em beet 16m²… wie weet… huur ik dat er ook bij… dan heb ik alles op ƩƩn plek… de supermarkt zit ook binnen 200 meter… dus kan ik zo even Koffie halen… heel belangrijk… Koffie!..

Waar Koffie… Daar Kabaalstra… Mij krijgen ze er zo snel niet onder…

Die Programmeersoftware, dat is ook iets wat voor mij van onschatbare waarde is, omdat ik kleine programma’s wil, Veel mensen zeggen "Dat moet je met CAM doen… Ja doei!.. wat is CAM eigenlijk?.. dat is voor mij netzogoed een programmeerapplicatie waar ik middels Cycli datgene kan maken wat ik wil maken… en onlangs ook in mijn 2D Cad programma al een scriptje geschreven dat de elementen van een Tekening vertaalt naar G-Code regels… en dat heb ik ook getest en al regelmatig toegepast de afgelopen tijd… ik teken wat ik wil draadvonken… dan draai ik dat scriptje af… en ik heb mijn Programma, dat gaat van via een RS232 Kabel naar de Machine… Draadje inrijgen, tank vullen… Start!.. Koffie!..

En JA!.. dat werkt!..

13 likes

Ik kijk weer uit naar het productieproces. Is de deurbel inmiddels gemaakt? Of jaag je nog op de Dhl bezorger? :joy:

Zijn er nog updates over de draadvonkmachine ?

3 likes

:muscle::+1:

1 like

Mijn Deurbel werkt!, maar ik laat mijn Post tegenwoordig bijna zonder uitzondering bezorgen op de afhaalpunten, want dan hoef ik er niet voor thuis te blijven, en kan ik ze ophalen als het MIJ uitkomt… de PostNL pakketten komen aan bij de Locale Spar, kleine DHL pakketjes bij de Automaat in Balk, de grote pakketten bij een afhaalpunt in Oudemirdum, daarnaartoe ben ik met een kwartiertje weer terug…

en UPS… dat is een Geval apart… als ik niet thuis ben, dan brengt de Koerier hier, het bij mijn Ouders… helemaal top!..

Wat de Draadvonkmachine betreft… de BackupBatterij is ā€œdoodā€ dus moet ik alle instellingen opnieuw maken als ik de machine aanzet, maar dat doe ik inmiddels binnen een minuutje ofzo…een nieuwe batterij zou ik er in moeten solderen… doe ik wel als de machine op zijn nieuwe plek staat…, ik heb een PC naast de machine staan, en een RS232 kabel Tussen die PC en de draadvonkmachine, enig puzzelen met de instellingen maakte dat ik nu mijn programma op de PC klaar kan zetten en "in de draad kan stoppen. dan zet ik op de Machine de deur open… en trekt ie em naar binnen (CTS instelling… "Clear to send, de machine geeft dan het signaal, en zodra dat op de PC binnenkomt, jast ie de Code erdoor… dat is bij de draaibank die ook via RS232 werkt ook zo ingesteld… Dus die 2 machines kan ik op die manier snel voorzien van een programma…
De afgelopen tijd wel veel last van Natte voeten gehad. de pakkingen van de Werktank van de Draadvonkmachine waren ā€œvergaanā€, dus lekte de bak behoorlijk. waardoor ik regelmatig water moest toevoegen… 60 liter per week… da’s veel… en het is Demi-water… dus geen kraanwater… , nieuwe pakking besteld en gelijmd, bak is weer waterdicht, en sindsdien niet meer bij hoeven vullen… en mijn vloer is ook droog nu…

Dat Scriptje is GOUD waard… waar ik vroeger alle Coordinaten handmatig uit een Cadpakket moest peuteren… maak ik nu een Cad Tekening, met de start en eindpunten gemarkeerd, Scriptje aflopen… Code opslaan… en naar de machine verzenden… Klaar!.. en dat scheelt al snel een uur werk op een horlogekast bijvoorbeeld… PER programma…

er zijn nog wel wat dingetjes te verzinnen die beter kunnen met dat script, maar vooralsnog werkt het in 90% van de gevallen Feilloos… dus heeft verder aanpassen niet zo veel haast…

6 likes