Moet trouwens zeggen, ik vind dit best een geslaagd ontwerp van Tusenö. Een stuk interessanter om te kopen dan hun andere twee. Blackwater is als geïntegreerde duiker een beetje een ‘laten we cashen op twee trends’ ontwerp waar ik weinig voor voel. Windseeker ziet er wel leuk uit, maar heb niet veel met kantoorhorloges (wel echt gave texturen + mini rehaut, maar ik mis iets op de wijzerplaat)
Shellback is een ontwerp waardoor ik niet gelijk aan een ander horloge moet denken van een groter merk, goeie lume en ben wel fan van piano black wijzerplaten. Leuke detail ook met de uurwijzer en de radius van het woord Shellback. Kennelijk waren bij eerdere uitgaven ook no-date versies, maar dit is een zeldzaam geval waarbij de date-versie er veel beter uitziet. Chapeau!
Als ik niet al verzadigt was door een Seiko (en in de markt was voor een duiker ipv GADA), dan was dit een erg leuke optie geweest. Ben ook eerder geneigd om dit aan te schaffen dan te wachten op een Helm Khuraburi.
Snap ik compleet, plus 6-8 maanden wachten is verschrikkelijk. Witte variant is inderdaad ook erg gaaf, maar matwit kan je vaker vinden dan emaille zwart, denk ik? Oranje tekst + secondewijzerpunt is dan wel weer een leuk detail exclusief bij de witte. Ben wel wat minder gecharmeerd van de blauwe en DLC versies, maar iets over smaak.
Zelfs voor €800 zou het nog redelijk veel horloge voor de prijs zijn, maar dan is er wel al wat meer competitie. Ben benieuwd wat de 2ehands prijzen gaan zijn, misschien dat ik deze ooit nog via Chrono24/Blauwe gedeelte ga aanschaffen.
Wat voorverkoop betreft heeft Tusenö wel een bewezen geschiedenis van daadwerkelijk afleveren van producten, dat is dan wel weer fijn. Durf het zelf niet aan met merken die met hun eerste ontwerp aankomen.
Absoluut, anders had ik me de tweede niet aangeschaft. Afwerking prima, draagcomfort ook prima. Is zo weer eens iets anders. Voor mij wel een aanrader. Deze is 41mm maar er is ook een 39mm variant van.
Ik ben toch van plan om de blauwe in de pre order te gooien. Het totale bedrag vooraf betalen is idd niet heel fijn maar het is niet hun eerste horloge dat scheelt een berg. En voor die 650 ekkies ga je weinig beters vinden dan dit ben ik bang.
Ik begrijp wel dat ze uiteindelijk €750 gaan kosten.( huidige V1 is €799) Dus maar €100 verschil met pre order. Met pre order krijg je er nog wel een rubber strap bij van €39
Maar verschil is dus ook weer niet zo heel groot, dus twijfel .
Ik ben m nog niet tegengekomen ( of ik lees niet goed )
Maar ik vind Vario ook een fijne microbrand ( vooral bekend van de straps ). Ze hebben een aantal leuke modellen uitgebracht. Aardige mensen ook. https://vario.sg/
En deze draag ik alweer bijna 2 maanden 24/7. ( voor sommigen inmiddels wel een bekend horloge )
Met een Miyota 82S5 caliber ( -1 sec per dag )