Die groene variant vind ik ook heel geslaagd. Te sportief model voor mij, maar wel heel goed gedaan
Vast al beantwoord, maar ik geloof dat met de three link er inderdaad ook een microadjust clasp bij kwam, maar of het on the fly is. Ik denk ook dat de brede links beter bij de Akva passen. De BOR is mooier op de Nordsø naar mijn mening.
Gefeliciteerd!
Heeft wel wat, vind je niet? Grade 5 Titanium is een leuk detail. Goede afmetingen.
Plaatjes hiervan doet al lang de ronde… maar pakken doet het me niet.
Dit vind ik puik gedaan. Goede kleuren ook. Ik heb het niet gebacked omdat uiteindelijk ik niet zo van de duikers ben, maar hij blijft me wel bij.
Ik heb me altijd afgevraagd waarom ze het proberen op dat prijsniveau, maar ze doen zo af en toe ook wat in de sales. Ik vind zelf dat de dikke verticale opbouw van de kast wel wat minder mag.
Volgens Caseback Tim gaat rood heel mooi op een donker chocoladebruine band. Ik denk dat dat de draagbaarheid dan geen probleem meer vormt en het mooier afkleedt.
Voor het feit dat het merk de tagline Soulful Watchmaking gebruikt mis ik nou juist de bezieling. De neutrale look werkt voor mij het best in dit soort zakelijk ogende textuurdials of de kleurrijke vitreous enamel varianten. De kastopbouw doet me dan weer denken aan de Neucarl Sept Mai. Die was tenminste niet zo prijzig.
Maar dat maakt die prijzen van Fears totaal niet goed. Ik blijf het heel opmerkelijk vinden hoe ze toch veel succes oogsten met prijzen die makkelijk tweemaal zo hoog zijn als zeer premium microbrands. Uiteindelijk is de brand immers toch ook gewoon een micro, zij het een revival micro. Ik geloof best dat ze hoog mikken in de afwerking, maar dat is toch vooral waar ze het dan van moeten hebben? Het is een oud liedje, met Fears, dat weet ik. En ook deze Redcliffe (maar dan liever in cherry of mallard) is gelijk weg aantrekkelijk gestileerd, net als de champagne and salmon Brunswick, of de zwarte LE daarvan. Ze doen zeker wat goed, maar ik snap de omarming niet met deze prijzen
Normaal gesproken ben ik niet van de Chronographs, maar sinds de Pitzmann II ben ik weg enthousiast over het Koreaanse merk. Deze Pitzmann 3 mag dan ice bleu zijn, maar heir krijg ik het toch behoorlijk warm van! Dat is toch fantastisch vormgegeven, terwijl het toch binnen de lijntjes kleurt. Dat doen ze enorm goed, bij Pitzmann.
En is er iemand hier die denkt bij Loresum op te stappen later vandaag op KS?
LS4 moonphase:
Ik vind die blauwe secondewijzer een beetje afwijkend, maar ze doen wel erg veel goed hier, in mijn ogen. Beter dan de prijzigere doch erg steriele CW.
Eens dat het erg veel geld is, voor 3k is er erg veel keus. Ik kende het merk überhaupt niet eigenlijk. Engels dus zie ik nu.
Het lastige is dat ook als je als achterkleinzoon (of wat het ook is) een merk nieuw leven in blaast, dat je feitelijk gewoon opereert als een kleine nieuwe micro (ze hebben wel een winkel in Bristol). Er is al veel over geschreven en vaak zijn critici toch enthousiast. Het is natuurlijk evengoed zo dat bij de gevestigde Zwitserse orde je voor deze prijzen ook goed terecht kunt, zij het misschien niet ge creatiefste modellen. Zelfs Grand Seiko heeft volgens mij al entry modellen op dit niveau en dan krijg je nog gerenommeerde eigen uurwerken mee. En bij fantastische micros zoals Straum kom je nog niet over de 2000 (met belasting). Ook dat vind ik net een borrel te veel, maar het geeft wel aan hoe hoog ze mikken, terwijl het met de afzonderlijke elementen niet te verklaren is.
Ik denk dat het moeilijk is om in de keuken te kijken van zo’n merk.
Veel hangt af van de kosten die ze maken. Het maakt nogal wat uit waar je de horloges en door wie je ze in elkaar laat zetten. Of waar je de verschillende onderdelen vandaan haalt, hoe je ze laat maken en zo verder.
Anderzijds is het runnen van een horlogemerk ook marketing. Dus het kan ook zijn dat ze zich met de prijs of iets dat juist veel geld kost profileren. Daar zijn spec driven mensen misschien iets gevoelig voor, anderen wel.
Ik vind het trouwens een vet merk, maar niet bijzonder genoeg voor het geld. Ergo, wij zijn niet de doelgroep haha.
gekocht of plaatje van i-net?
En? Hoe bevalt hij? Morgen dagfoto’s?