Het moet niet gekker worden.
Find the different sheep.
Nieuwe collectie automatische Scarifours van Benjamin James. Voor mij was het een net-nietje (de Maen blijf ik toch iets krachtiger vinden, maar ligt ook niet om mijn pols, hoewel ik dat met de seconde/seconde versie wel had gedaan), en één van de redenen was ook het feit dat voor mij het beter automatisch was. Hiervan is de kast (is de saffier niet vlak?) slechts 9.5mm, dus er is niet veel verloren. Nog beter had geweest om er geen display case back in te zetten en nog iets dunner te houden. De nieuwe kleuren zijn erg goed gekozen.
Een beetje maen meets Santos. Wel leuk!
Prima prijs ook, ik sta op de wachtlijst inmiddels
Ja, deze kan ik ook wel waarderen
Wel echt een leuk horloge, lekker eigenwijze wijzers.
Preorder for Trafford’s Touring GMT has opened. I’ve decided some while back that this wasn’t for me, not least due to the fact that I actually really don’t desire a traveller’s GMT, so the added thickness of the 9075 movement then just becomes a sore point. Some very nice 9075 watches have come by, especially he Marloe GMT and recently Henry Archer’s Verden come to mind. The other downside is that the GMT function often leads to busier dials, while I tend to err on the side of calm and clean, though can certainly appreciate intricate detail in textures or the execution of the few indispensable elements for time telling. I digress. I have been wearing my crossroads more than perhaps anticipated and more than I thought I would when I felt the watch a tad big upon opening the box. It did require a new strap. The detailing and meticulousness of Nathan’s design chops are on full show here. Straps have improved. The case looks very shapely, too. The colour use rivals the best of the colourful out there. And while I would prefer a two piece, this watch looks fantastic on that person which seems to be included in the package, and the watch grows up further when adding the serious looking (and equally hardened) bracelet. Upfront it is impressive work by Nathan. I don’t kno if the pre-order is unlimited, but as he has sold out before (thanks Kevin O’Leary), who is itching?
Oeps! Schrijf ik nou net dat hele relaas hier in het Engels! Dat is vast tegen de regeltjes. Excuus… Gewoonte…
De pre-order voor Trafford’s Touring GMT is geopend. Ik heb een tijdje geleden besloten dat dit niets voor mij is, niet in de laatste plaats omdat ik eigenlijk helemaal geen GMT voor reizigers wil, dus de extra dikte van het 9075-uurwerk wordt dan gewoon een pijnpunt. Er zijn een paar erg mooie 9075-horloges voorbijgekomen, met name de Marloe GMT en onlangs de Verden van Henry Archer komen in me op. Het andere nadeel is dat de GMT-functie vaak leidt tot drukkere wijzerplaten, terwijl ik de neiging heb om kalm en schoon te blijven, hoewel ik zeker ingewikkelde details in texturen of de uitvoering van de paar onmisbare elementen voor het aflezen van de tijd kan waarderen. Ik dwaal af. Ik heb mijn crossroads vaker gedragen dan misschien verwacht en meer dan ik dacht dat ik zou doen toen ik het horloge een beetje groot vond bij het openen van de doos. Er moest wel een nieuw bandje op. De details en nauwkeurigheid van Nathans ontwerpvaardigheden zijn hier volledig te zien. De bandjes zijn verbeterd. De kast ziet er ook erg gevormd uit. Het kleurgebruik kan wedijveren met de beste kleurrijke die er zijn. En hoewel ik liever een tweedelig exemplaar zou willen, ziet dit horloge er fantastisch uit op die persoon die in het pakket lijkt te zitten, en het horloge wordt nog volwassener als je de serieus ogende (en eveneens geharde) band toevoegt. Het is indrukwekkend werk van Nathan. Ik weet niet of de pre-order onbeperkt is, maar aangezien hij al eerder is uitverkocht (bedankt Kevin O’Leary), wie heeft er jeuk?
No problem.
Prachtig. Ik word er lyrisch van
Poh die Tumbler en die Scarifours zijn allebei wel erg leuk…
Dat wordt mezelf inhouden.
Trafford vind ik toch die Crossroads vooral heel geslaagd, deze GMT trekt me een stuk minder.
Ben ik raar of zijn ze het vakje AR coating vergeten?
Overigens, het lijkt erop dat Swiss Watch Comapny hun logo hebben opgeschoond: geen rare boogjes meer om de kruis en vooral die oude MS Paint belettering gedumpt. Die was zo lelijk dat ik zelf een gratis horloge van hun niet zou dragen.
Dialoog tijdens ontwerp eerste SWC logo:
“De letters passen niet!”
“Geen probleem, gewoon de letter width op 50% zetten👍”
Achterkant kast , binnen en buitenkant van de armband staat nog steeds de oude logo.
Om van te huilen
Missen we niet een wijzertje, als het een GMT horloge moet zijn?
Clean, he…?
Very.
Pittige prijsjes, zeker de chrono’s met VK 64 uurwerkje van 2 tientjes
Ongeveer 8 over 6 toch?