Microbrand only (Deel 1)

Ik las zojuist een leuk artikel op Hodinkee over microbrands, leuk om te lezen en daarna de posts in dit topic nog een keer te doorlopen :slight_smile:

1 like

4 likes

6 likes

He is dat de nieuwe Dan Henry, heb je die nu al binnen?

@H47 Hoi Rick, heb je wat specs van dit horloge? Kan er nergens iets over vinden.

Die Obris Morgan… heb je nog geen spijt?
Hij krijgt hier van alle horloges zo ongeveer de meeste draagtijd.

Lekker zwaar, loopt fijn, en ik krijg er opvallend vaak opmerkingen over.

Verder ook wel een fan van microbrands (en ook van de vraag “hee, dat is een tof horloge, wat is het voor iets?” :slight_smile: ). In bezit verder alleen een Christopher Ward (niet héél erg een microbrand). Maar er komt nog iets aan :wink:

1 like

Nee zeker niet, zwaar is toch niet zo mijn ding ben ik achter gekomen en meer vintage en kleinere maten… :wink: …Maar zeer fijn dat jij er zo van geniet :facepunch:t2: …blijft een plaatje :+1::yum:

1 like

U vraagt eigenlijk niet, maar wij draaien wel

6 likes

In de zon veranderd hij echt met de subtiele sunburst hey…

Voelt wel raar een foto van mijn ex uploaden :sweat_smile::joy:

3 likes

Nice!
Ik heb nog een poging gedaan, maar kon hier even geen zonlicht vinden :wink:

1 like

Hoorde ik iemand Obris Morgan zeggen?

10 likes

Dekla watch. German watch met ETA movement voor € 450,00.
Ziet er niet verkeerd uit.

https://deklawatches.com/en/watches/pilot_watch_002_42/002_a_oldradium
MOVEMENT:

ETA 2824-2 or ETA 2801, Swiss made, automatic, 25 Jewels, hacking second stop

CASE:

In-House made
Stainless steel 316 L, bead-blasted
Waterproof to 10 ATM
Engraving with engraving tool, not laser

Diameter: 42 mm
Height: 12 mm
Weight: 120g
Lug width: 22 mm
Lug to Lug: 51mm
Crystal: Sapphire glass domed, with double anti-reflecting coatings on the interior side
Bezel: Stainless Steel screwed
Case Back: Stainless steel 316 L screwed

DIAL & HANDS

Dial: black, in-house made
Lume: Superluminova Old Radium by Tritec
Hands: Heat blued steel, in-house made; Superluminova Old Radium by Tritec

STRAP & BUCKLE

Strap: Leather, brown or black
Buckle: OEM pin buckle, 22mm screwed without logo

4 likes

Die is inderdaad niet slecht, maar de Steinhart NAV Uhr B is even duur en toch nog net iets fraaier als je het mij vraagt. In 44 en 47 mm te verkrijgen.

1 like

Ik volg al een tijdje het relatief nieuwe merk Bravur, uit Zweden. Mooie eigenzinnige klokjes met een stevig industrieel geïnspireerd ontwerp. Nu zag ik dat ze een nieuw model uithebben, die ik absoluut prachtig vind, en dus graag deel met andere micro brand liefhebbers :sunglasses:

Case: 39 mm, Swedish stainless steel from Sandvik
Dial: Midnight blue with gold chrome applied hour indexes and white printed inner minute ring
Crystal: Sapphire, anti-reflective coating
Movement: Swiss made Sellita SW300-1 automatic, 25 jewels, 42 hour power reserve, 4 Hz
Hands: Golden hour, minute and second hands. Skeletonized hour and minute hands
Lug width: 20 mm
Water resistance: 5 ATM
Other: Individual serial number on case back
BUILT BY HAND IN SWEDEN
Prijs: rond de 1.000 euro :confounded:

7 likes

Dat is zeer schappelijk voor een handgemaakt horloge met toponderdelen.

Edit: even een linkje naar het merk Bravur:

https://www.bravurwatches.com

4 likes

Agreed, maar ik zou zoiets sneller uitgeven aan een merk met een wat langer track record. Wellicht onterecht rationeel… :ok_man:

1 like

Dat is met alle microbrands het euvel (inclusief de mijne). Prima spul, maar vind maar eens voldoende gekken die die €1.000 in een relatief onbekend merk steken…

Wel leuk jouw input, ik kende het merk nog niet. Vind ze prachtig ontworpen met veel gevoel voor stijl en afwerking. Mooie maatvoering ook. Bedankt.

3 likes

haha ik zie nu dat je zelf een micro brand hebt, nice! En lastig dilemma om voor kwaliteit te gaan (met dito prijs) of goedkoper en daardoor betaalbaarder (passie vs commercie I guess). Als Bravur nog een poosje zo doortimmerd ga ik het wel overwegen, het is in ieder geval al mooi dat ze van de 600 dollar quartz zijn afgestapt en mooiere automaten zijn gaan maken.

2 likes

Ik vind dat eigenlijk leuker dan “gewoon” een Rolex kopen, maar zo’n dure microbrand koop je dan niet om te flipperen.

4 likes

Laatste aanwinst :slight_smile:

Mag in principe over een tijdje ook wel weer weg, maar de kans deed zich voor om 'm te ruilen, en ik wilde even kijken hoe een 47mm flieger me bevalt. Tot op heden best wel goed!

2 likes