Eén ding is zeker, die jongens van
geven wel gas. Je kunt er vanalles van vinden maar stilzitten doen ze niet.
Eén ding is zeker, die jongens van
geven wel gas. Je kunt er vanalles van vinden maar stilzitten doen ze niet.
Ben benieuwd. Er gaat in ieder geval een 38mm kast omheen. Een klassieker model horloge met een bewerkte wijzerplaat. Mijn interesse is gewekt
Nee, dat is waar, maar dat heeft voor mij zeker ook een gemixt effect op de beleving. Er zit veel kaf tussen het beetje koren. Misschien voorkomen ze zo de ruimte om over het meer dubieuze verleden te praten. Dat is ze redelijk goed gelukt. Bij mij hebben ze nog steeds wat foute claims of zeer sterke suggesties daartoe in marketing geneuzel goed te maken. Als je op verleden, tradities en natuurlijke materialen of originele crafts wil traden moet je er altijd zorg voor dragen dat je juist zit en zeer goed geïnformeerd bent. Dat smet op de blazoen maakt dat ik telkens weer van ver moet komen om enthousiasme te voelen en dit dus niet verwachtte. Ben benieuwd wat het wordt.
Wat is daarmee gebeurd?
Vroeger gebruikte Damasko altijd ETA (non in-house) uurwerken. (muv een paar Si modellen waar een in-house modified ETA 7750 uurwerk in zat)
Sinds een paar jaar heeft men eigen volledig in-house uurwerk ontwikkeld. (de stap werd mede bepaald doordat ETA uurwerken veel moeilijker te krijgen werden) De prijzen van alle modellen schoten daarna fors omhoog.
Jammer want in principe helemaal niet nodig een in-house uurwerk in een Damasko. Vind ik iig. Ik begrijp het overigens wel…(Conrad) Damasko kennende…
Net als Yema eigenlijk dus. In-house is in veel gevallen niet zo’n voordeel en een off-the-shelf kan je ook mooi maken. Als het voor speciale functies of kunst is, snap ik een eigen uurwerk beter. Anders si het mijns inziens vooral mooi dat je makkelijk onderhoud of vervangmogelijkheden hebt. Mij gaat het zelden om het uurwerk, hoewel ik het dan wel goed bij deze tijd vind passen iets te hebben waarbij geen batterij nodig is, maar toch heel lang mee kan.
Oké, bruut, mijn interesse is gewekt
Jij bent fan van die duiker toch?
Cool
Is er al dacht ik!
Zit er zelf ook nog over te twijfelen.
Eergisteren nog over gemaild, want 1,5mnd terug kreeg ik nog medio april te horen. Op Insta zijn ze ook sinds 7 maart niet meer actief.
Dank!
Ik heb ook een wat mindere ervaring met ze qua customer service. Horloge bevalt me nog steeds zeer, maar ben wel wat skeptischer geworden.
Iemand bekend met Hera Watches?
Hebben nu een kickstarter campagne en gaan hun eigen movement maken.
[Hera watches](ATLANTICO — The first mechanical Caliber by HERA Watches, via @Kickstarter https://www.kickstarter.com/projects/hera-watches/atlantico-the-first-mechanical-caliber-by-hera-watches?ref=android_project_share)
Op hun website is al een model te zien, welke al te koop is. Dezeis echter met een miyota movement
Zo die is lekker.
Erg mooi. Jammer dat de onderste sub dial niet de datum is maar dat deze in het losse venstertje zit. Ik snap een 24 uurs subdial niet zo goed, heb vaak wel door of het 3 uur ‘s middags is of ‘s ochtends.