Ik vind de Rolex wijzers en kroon wat eleganter dan die van de Traska, maar wat ik bij de Traska mooier vind, is de dubbele indice op de 12, ipv 3,6,9 (bij die zwarte versie dan).
Nieuwe Freediver staat ook op de site, als preorder.
Is wel van $375 naar $575//600 gegaan.
Lijkt me dat een Miyota 9019 niet $200 duurder is dan een Seiko NH35, toch?
Prijsverschil is best veel maar ze waren destijds ook ik een zucht uitverkocht.
In sommige versies zit nu wel een ceramische bezel
Helemaal overheen gelezen.
Nou, ik denk ook vooral dat ze zich een 2e Halios wanen…
En ik kan me de kritiek op de Maen Hudson nog herinneren, waarbij sommige mensen ook vonden dat het bij lange na geen 400 of 500 euro waard was en daar zat dan nog een ETA 2824-2 in.
Ik weet niet of die Miyota 9019 net zo luid is als een 9015/90S5, maar als dat wel zo is, is dat al 1 reden voor me om hem te skippen.
Ik heb 2 horloges met 9015/90S5’s en die zijn beide luider dan ik leuk vind. Ondanks dat ze erg strak lopen qua tijd, klinkt het bijna krasserig/aanlopend.
Ben dus niet een Swiss-only snob ofzo, maar dat is een specifiek detail waarin een ETA wel echt een voordeel heeft, en Selitta mogelijk ook.
Scherp,daar lijkt het verdacht veel op idd
Ik kende het merk “Hemel” (US-based) niet, ze bestaan sinds 2016. Vind de eerdere modellen ook niet echt super.
De Airfoil daarentegen vind ik geslaagd.
Ok, de zoveelste op een Seagul ST uurwerk gebaseerde chrono, heftig knipogend naar klassiek design, moeilijk te betrappen op enige originaliteit en nee, ik zal hem denk ik niet aanschaffen.
Maar als ik deze regelmatig in het wild tegen zou komen dan zou dat een stuk plezieriger zijn dan vele andere modellen.
Hier kan je mee voor de dag komen. Toch?
Mooi horloge! Ik vind het ook wel tof als je een Type XX pilotenhorloge homage hebt waat ‘Hemel’ op staat
Een gelijkend horloge met altijd de juiste dagaanduiding:
Schallmauer - Tradition - Armband: Lederband hellbraun / Verschluss Stahl (vandaag.de)
Da’s ook de eerste Hemel met een blauwe wijzerplaat die echt blauw is. Veel van hun horloges lijken een blauwe plaat te hebben maar dat is slechts schijn. Ze overdrijven op foto het effect van de antireflectiecoating.
Zo’n Seagull is wel mooi om te bekijken, eigenlijk de mooiste display caseback onder de 2000 euro of zo. Of zijn er alternatieven?
Met de nadruk op ‘wanen’. Qua afwerking vond ik de Traska (Summiteer) tegenvallen, maar op een prijsniveau van ~400 was dat prima. Well stukken beter dan de Maen Hudson, die was gewoon ver onder de maat, zeker op basis wat men beloofde.
Met een beetje zoeken kan je mooiere horloges vinden dan de Traska voor rond de $600,- , ook met Zwitsers uurwerk.
Die flieger is wel te pruimen.
Ja, dat zou zomaar eens kunnen. Vind het een mooi uurwerk, met name omdat hij geen rotor heeft en je hem dus in volle glorie kunt bewonderen.
Let’s agree to disagree there.
Die gele is gaaf. Lekkere 70s vibe!
Zeer mooi Heb zelf nog naar deze gekeken, maar de collectie is al vrij uitgebreid
Teaser: ik overweeg hem binnenkort in het Blauwe deel te plaatsen
RZE komt binnenkort met een nieuw model. Zo te zien een duiker.
In seven days— join us on our next voyage.
We’re about to embark on our next new voyage and we hope you’ll share in our excitement. With our new collection on the way, we want you to be among the first to hear about it. And to show our utmost gratitude for your support, we have an exclusive 48-hour early bird special lined up for you.
Join the waitlist. Follow us on our socials. Watch your inbox. And get ready for the launch.
Feb 01, 2021