Microbrand only

13 likes

21 likes

Vario komt deze maart met een nieuwe serie op de markt.
Ik vind ze er best leuk uitzien.

10 likes

Rotor van automatisch horloge gehaald, screw down crown voor handopwinder. https://www.youtube.com/watch?v=ttRKO6SgZxM The mad watch collector.

Stiekem kan zo’n kleurrijk wijzerplaatje best een hoop bandjes aan.

17 likes

Zijn er mensen met Astor Banks ervaring op dit forum?

Ik vind dit een leuk model

10 likes

Geen ervaring, maar ik ken het model wel. Heel vet!

Ik zou wel voor de Fortitude Lite gaan. Die is wat kleiner geproportioneerd en draagt daardoor beter.

1 like

Hier lees ik dat het dezelfde kast heeft als de Lite

1 like

Jouw horloge komt me ergens bekend voor…

1 like

Ik ook. Kijk er geregeld naar. Neig zelf nu echter naar de Traska Commuter. Met name vanwege de band met quick adjust.

1 like

Zeer mooi! Ik heb deze vaker bekeken. Ooit ook eentje op marktplaats misgelopen. Maar denk dat Traska inderdaad nu iets meer waar voor je geld heeft (en volgens mij ook coating op de bracelet)?

1 like

Traska Commuter in 38mm is ook mooi.

Voor mij is de Astor Banks interessanter. Combinatie van de donkerblauwe wijzerplaat, mooiere wijzers en een datum - en geen witte datumschijf, waarvoor hulde! - maken het voor mij de mooiste. De sluiting van de Traska is wel iets mooier.

Ik vergelijk het met deze versie

3 likes

11 likes

Fears Redcliff. 39,5mm x 10mm. 150m WR. 68uur PR.

17 likes

Mooi hoor maar wel $ 3300. Onder 10mm en 68 uur PR, ik vroeg me geijk af welke movement dat is. Antwoord is:

Swiss automatic La Joux-Perret G100, executed in its top grade. (…) The LJP G100 delivers a 68-hour power reserve at 28,800 vph, and in this grade, is tested in four positions to -/+7 seconds per day.

2 likes

Geinig.

8 likes

Ik heb gekozen voor de gekleurde “gebrande” dial:

3 likes

Wow. Die zou ik wel in een bronzen kast willen zien.

1 like

Brons:

Dit is de oudere uitvoering van de kast, de “mijne” krijgt een monoblok kast.

4 likes

Stellar combo, echt super-mooi.