Microbrand only (Deel 1)

Nou ja, Brellum is ook flink hoog geprijsd (> 2K) maar heeft wel een grote populariteit.

6 likes

24 likes

Mooi hoor, handopwinder toch?

Bij wie dan?
Nog nooit voorbij zien komen hier op het forum.
Leuk ding verder, maar meer dan € 2000,00 ?

( Klinkt ook in één keer meer dan 2 k hè :wink: )

Klopt

Hoewel niet bijzonder onder de indruk van de tsunami aan nieuwe en limited horloges die dagelijks op de al min of meer ‘wegwerp’ markt van tijdwijzertjes komen, had ik afgelopen zaterdag even een zwak moment.
Ik geef toe, een andere tic in verzamelen had er een belangrijk aandeel in, maar de uitvoering en presentatie van deze TACS automatic Twin Lens is ook van behoorlijk nivo.
Een grote liefde van me - de Rollei tweeoog camera - werd qua stijl door TACS geïntegreerd in het design van hun nieuwste op vintage objectieven gebaseerde horloge.
Hele dikke like, meer kan ik uit de eerste indrukken niet zeggen - en dus benieuwd naar de ervaringen van eventuele kopers op HF :innocent:
(Met dank aan juwelier Dirk Oskam die mijn appetijd :sunglasses: goed inschatte qua ‘wannahaves’ )

11 likes

Nee klopt, hier niet maar op FB in de MB-groepen zijn er veel eigenaars. Mooie afwerking en design maar de prijs is voor een MB nogal stevig.

1 like

Ik heb gewoon minuten lang naar je eerste afbeelding zitten kijken en me af zitten vragen hoe je daar in 's hemelsnaam de tijd op afleest. Een puzzel, 'n mysterie. Toen kwam ik erachter dat ik naar de caseback zat te kijken…

2 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like

Fantastisch toch? :grin: Eigenlijk zou je het ook omgekeerd moeten kunnen dragen, vind ik. Dat verwonderen alleen al maakt een horloge zo veel interessanter dan de telefoon als tijdmelder :innocent:

Tot op zekere hoogte wel! Maar het ontwerp moet niet de functie in de weg gaan zitten vind ik, daarvoor is een horloge voor mij te primair. Leuke looks OK maar dat Louis Vuitton ding ( [https://youtu.be/QBYVzwpESFM]) (https://youtu.be/QBYVzwpESFM) dat ff terug was gepresenteerd gaat te ver :grimacing:

1 like

Een van mijn favoriete microbrands

6 likes

Daar is mijn interesse in microbrands mee begonnen. Heb er echter nooit eentje gekocht.

1 like

Het zijn, echt waar, bijzonder machtige modellen. Robuust, ziet er goed uit, en redelijk uniek. Mocht je ooit de kans krijgen om er 1 aan te schaffen moet je dat zeker doen.

1 like

Wat is het? IOI? 101?

Sinds een week nu een Baltic, ben er zeer tevreden over :slightly_smiling_face:

14 likes

Would if I could!

101

2 likes

Ik zou graag de vorige generatie willen. Die blauwe met California wijzerplaat.

Ondertussen blijft dit mijn go-to horloge:

4 likes

Spinnaker is geen microbrand…

En Phoibos ook niet.