Ik was online wat aan het rondkijken en kwam deze 2 horloges van Orient tegen. Het betreft 2 automatische horloges. Na wat contact met de verkoper, zijn we tot een overeenkomst gekomen en heb ik voor een mooie prijs deze 2 horloges gekocht. Het gaat om een Orient Tristar, die ik een erg mooie look vind hebben. Daarnaast kan je deze altijd en overal wel bij dragen.
Als tweede, gaat het om een vintage Orient uit de jaren 80, volgens de verkoper. De dial heeft in de loop der tijd een bijzondere look ontwikkeld en dat geeft hem voor mij extra karakter en een bijzondere unieke look.
Wel vind ik van beide de bracelet wat goedkoop aanvoelen en wil ik in de loop der tijd kijken voor een alternatief. Tips zijn van harte welkom. Ik ben alleen niet zeker van de lug width van beide. Mijn aanname is 19mm of 20mm?
En natuurlijk horen bij nieuwe aanwinsten ook foto’s, dus bij deze!
Gave horloges. Voor de 2e zal het wat moeilijker zijn om een passend bandje te vinden denk ik . Mogelijk dat een MN strap wat is ? Kan ook zijn dat je daarmee de plank volledig mis slaat…
Het zijn mijn eerste Orients, maar zullen waarschijnlijk niet de laatste zijn. Inderdaad een prachtig vintage horlogemerk en daarbij ook nog vrij betaalbaar. Ben benieuwd wat jouw 3e Orient gaat worden.