Je hebt gelijk, die zijn veel cooler dan de G-shocks. En veel eleganter. En niet eens bijster kwetsbaar.
Welkom hier!
Nu werk ik per toeval sinds midden jaren 90 in de IT, altijd bij fabrikanten van hard- of software, of allebei. De jaren 90… Wat kan ik er van zeggen? Het was een spannende tijd. Fiber to the home was nog heel erg exotisch, 100Mbit was corporate snelheid. Amazon was nog een boekenwinkel, kapsels, overhemden en muziek waren eigenlijk heel erg vaak heel erg kut omdat de jaren 90 toch een beetje het lelijke stiefkind van de jaren 80 bleven, maar er heerste een soort koortsachtig optimisme dat de wereld de goede kant op ging. Mensen hadden alleen nog mobiele telefoons om daadwerkelijk gebeld te kunnen worden, en de meeste ITers kwamen het vak in gerold omdat ze gesjeesde gamers, modders, en assembleerders waren. Hobbyisten dus.
Het was best een coole tijd, inclusief de gekkigheid van de DotCom bubbel. Ik droeg op het werk T-shirts met teksten als Chicks dig UNIX (niet waar) of op de voorkant <geek> en op de achterkant </geek> (wel waar). Ik had zelfs een T-shirt met de onvergetelijke print hash bang slash bin slash bash er op. Ik had verbazingwekkend weinig seks in die tijd.
Iets om jaloers op te zijn: Je praatte nog met mensen, en zat geen negen uur naar een rechthoekig stukje glas in je handpalm te loeren. Social media bestond niet. Het was zen.
Van harte welkom Jeroen,
Ik ben zo’n 3 keer zo oud als jij en destijds dit horloge nieuw gekocht.
Grappig dat wat ooit supermodern was nu retro is geworden.
Het is mij ooit gelukt om 3x achter elkaar de stopwatch op exact een hele seconde stil te zetten.
Ga maar eens proberen… superverslavend
Heerlijk!! Nou moet ik nog ergens een samsung hebben met gewoon toetsenbord. Maar helaas is er te veel digitaal waardoor ik die toch minder snel in me zak steek dan me algemene smartphone.
Maar och mooie tijden inderdaad. En vergeet de hysterie van de eeuw wisseling niet!
Hahaa, persoonlijk vind ik de test modus veel leuker. Das alle 3 de knopjes tegelijk indrukken. Is ook meteen een vorm van identificatie op echtheid. Als er een puntje extra staat in je bovenste rij tekens dan is het een echte ^-^
Ik gooi het op “Damn you, autocorrect!”, maar ai ai ai.
Y2K? Ja, ik zat toen op de tweedelijns server helpdesk van HP, en heb die avond tegen grof geld de nachtdienst gedraaid. Pizzaatje en een pilsje er bij voor de collega’s, geen hond die belde, want de soep werd niet eens koud gegeten, laat staan zo heet als de krant 'm maakte.