Mijn eerste Hamilton / X-Wind Automaat - Update nauwkeurigheid !

Met een leuke deal bij een duitse webshop kon ik de Hamilton X-Wind echt niet meer laten liggen.
Heb hem eigenlijk altijd iets te duur gevonden, maar met de verkoop/retour van mijn G-Shock Mudmaster en een flinke korting ,heb ik hem toch uiteindelijk gekocht.

Hier is mijn nieuwe trotse bezit
Hamilton Khaki X-Wind H77616133

En wow wow wow, wat ben ik hier blij mee.
Waarschijnlijk … :grin: … zal ik de X-wind functie nooit in de praktijk nodig hebben, maar dat mag toch niet uitmaken toch :stuck_out_tongue_winking_eye:
Tevens is dit mijn eerste automaat, wat het ook best speciaal maakt.

Heb een beetje het gevoel dat dit ‘the beginning of the end’ is.
Verzameling even op ‘hold’, misschien een aantal dingetjes verkopen en gewoon wat rustiger aan doen.
Misschien de lat (keuzes/prijs) wat hoger leggen …
Ach we zien wel :blush:

Groeten,
Thomas

16 likes

Gefeliciteerd, je was waarschijnlijk zo nerveus dat je de dag en datum niet eens even juist gezet hebt😉. Maar mooie keuze, geniet er van in goede gezondheid.
Ps. Dit zal waarschijnlijk pas het begin van het begin zijn😁

1 like

Thanx !
Ja, plaatje twee en drie was ie net binnen. Heb even gewacht, want ik wou hem niet instellen wanneer de datum ‘bezig’ is (zat dus ook in de AM fase).
Word in het boekje ook afgeraden tussen 20.00 en 02.00.
Laatste plaatje is goed … toch (?)

Ik vind je foto’s allemaal goed, prachtig om de emotie bijna af te kunnen lezen van de foto’s. Was ook niet verkeerd bedoelt, kan het me helemaal voorstellen dat je de Hamilton zo snel als mogelijk in zijn volle glorie vast wil leggen​:blush:. Ik denk dat de logie nog wel vaker voorbij komt hier :wink:. Lekker van je eerste automaat genieten​:ok_hand:

1 like

Leuk en origineel horloge!

1 like

Mooi horloge! Bij mij begon het ook met Hamilton, mooi merk met een goede value for money. Heb er zelf nu ook eentje in bestelling staan overigens :smile:
Geniet van je nieuwe aanwinst!

2 likes

Mooie aanwinst :+1:

2 likes

mooie klok.

1 like

Mooie aanwinst! Proficiat! Het downsizen cq upgraden van je collectie wordt vaak ingezet door een aankoop uit de hogere klasse, dat zie ik bij mezelf ook. Je pakt dan toch elke keer dat horloge!

Wat houdt “x-wind” precies in eigenlijk?

1 like

Prachtige aanwinst gefeliciteerd . :thumbsup:

1 like

Hele mooie Hamilton, gefeliciteerd! Ik heb veel Hammi’s gehad, erg mooie horloges en goed afgewerkt voor die prijs en je ziet ze veel minders als bv Tissot. Veel plezier ermee, maar let op, na mijn eerste volgende een tweede, toen…

2 likes

Hoeveel mensen denk je dat er zijn die weten hoe hun Navitimer werkt en afgelezen dient te worden? :wink:

Het enthousiasme spat van je bericht af, leuk om te zien/lezen!

Veel draagplezier!!

Grt. Marco

2 likes

Heel veel plezier met je Hamilton! Is een mooi merk met een mooie stijl horloges. En wat betreft je opmerking the beginning of the end… Wen er alvast maar aan haha.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze bij-de-tijd zijnde klok. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Gefeliciteerd met je eerste automaat!

Dit zou echter niet mijn keuze zijn geweest: heb steeds het idee dat ik naar een spiegelbeeld zit te kijken, alles zit aan de ‘verkeerde kant’. Heb zelf ook nog wat Hamilton’s op mijn wishlist gehad, maar sinds de laatste forse prijsstijging hoef ik ze echt niet meer. Wat mij betreft zwaar overprijsd.

1 like

Bedankt voor jullie leuke reacties, maakt het allemaal des te leuker :smiley: :thumbsup:

X- Wind staat voor Cross-Wind; ‘’…waarmee de sliphoek, of opstuurhoek, te berekenen is aan de hand van de windsnelheid en windrichting. Dit maakt het mogelijk voor piloten om de juiste koers te houden bij zijwind. Deze functionaliteit wordt mogelijk gemaakt door twee draaibare ringen die aan de rand van de wijzerplaat zijn aangebracht.’’ (van BoumanOnline gekopieerd :blush: )

2 likes

http://www.hamiltonwatch.com/nl/collection/khaki/aviation/x-wind-auto-chrono/h77616133
Ook kun je op deze pagina even op ‘Instructions’ klikken, voor een duidelijke ( :grimacing: ) uitleg.

Gefeliciteerd.
De X-wind staat hoog op mijn wishlist!

1 like

Ik heb deze klok zelf ook, zeer prettig en solide horloge.
Best bang for your buck. Heb er ook een rubberen band bij gekocht wat in de zomer erg prettig draagt.
Jammer dat men de klok hier af moet kraken, mij hoef je niet te overtuigen of hij mooi of lelijk is.
Horloges koopt men ook niet altijd rationeel maar soms op emotie gewoon omdat iets je aanspreekt in de klok.

2 likes

Mooie klok. Gefeliciteerd. Ik heb hem zelf op leer. Was mijn eerste serieuze klok.

[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/my%20watches/hamiltonX-windIMG_5939_zps3888cf65.jpg.html][/URL]

2 likes