Mijn horlogemerk verder laten uitgroeien (S.K skeleton watches)

:joy: waarom kwam ik daar niet op?

Top! Ik moest ook denken aan Nederlandse namen in Amerika, die doen het goed.

2 likes

Fantastisch
ik denk ook de beste keuze. Jij bent uiteindelijk de persoon achter de ontwerpen en de horloges. Dus jouw naam is bepalend Ă©n vertegenwoordigd het merk.

:+1:

4 likes

Gouwe ouwe. Doet me denken aan dit nummer:

Sorry, ontopic: volgens mij helemaal de juiste keuze! Je mag er trots op zijn :+1:

4 likes

En ga je een logo gebruiken?

De meeste horlogemerken die ik goed kan hebben doen dat niet:

En zo kunnen we doorgaan. Ik vind zelf dat een discreet logo alleen kan als je rustige horloges gaat maken. Zodra je met wereldbollen, maanfases, power reserves en dergelijke in de weer gaat wordt een logo te druk.

Maar als je echt up-market wilt gaan denk ik dat no logo de shizzle is. Het is geen paar sneakers, zeg maar, zo’n luxe horloge.

7 likes

Net daarom ook mijn vraag😉
Eenvoud siert!

Ik wilde zeggen dat “Ketelaars” wel wat lang is voor op de dial (in tegenstelling tot een logo), maar bovenstaande heren kunnen er ook wel wat van :joy:

Font wordt wel erg belangrijk. Sierletters, juist blokletters, bestaande of nieuwe font


Sketel. Anagram van Skelet.

1 like

mee eens. En dat fungeert dan ook als beeldmerk, toch?

2 likes

Ook mee eens
 Een font in “de juiste stijl”, passend bij de uitstraling van je projecten, is erg belangrijk voor imago, merkbeleving, etc


Als voorbeeld; Grand Seiko’s keuze voor (ik formuleer het voorzichtig) het “nogal Duitse” lettertype zou voor mij reden genoeg zijn er geen te kopen
 (btw, ik heb niks met GS, maar dat is beside the point)

image

Goh
 Dat is juist het enige wat ik mooi vind aan die dingen


1 like

Lettertype is behoorlijk Japans hoor. Je weet waar die ‘punt’ boven de i voor staat?

Ik vind een mooi logo wel een meerwaarde hebben, maar beter géén logo dan een slecht logo. Bij horloges vind ik die van JLC wel mooi, het logo van vroeger van Hamilton, de ster van Zenith en de roos van Tudor.


Hoewel ik “GS” in Gothische letters niet bepaald mooi vind, zou ik er geen om laten liggen. EĂ©n voorbeeld van iets wat je niet op je wijzerplaat wilt:
lelijk

Overigens, de F.P. Journe ChronomÚtre Bleu vind ik een gewéldig horloge, maar dat is meer ondanks de print boven de wijzers dan dankzij.

Ik loop nog even jouw voorbeelden langs:
Grönefeld: Niet mooi niet lelijk. Maar wel prima.
Nomos GlashĂŒtte: Mooi.
Staudt Twenthe: Mooi
Christiaan vd Klaauw: meh, in zo’n boogje.
F.P. Journe Invenit et fecit: meh, en in verhouding te grote print.
A. Lange & Söhne GlashĂŒtte S.A. (en dan ook nog bijna aansluitend aan het “Auf” van de powerreserve): NIET mooi, sorry liefhebbers.
Seiko: helemaal niets mis mee. Clean, niets te veel. Maar ja dat is een SARB033, als ze er zoals op sommige horloges zo’n verhaal van maken als “Seiko X prospex PADI automatic Professional Divers 200m Very Good Watch” dan is dat “X-” logo ook maar een fractie van de print en is de rest ook storend.
Hamilton: lelijk lettertype

Maar wat je zegt, dat de drukte van het horloge (-design) mede bepalend is, daar ben ik het wel helemaal mee eens. Terwijl ik een Speedmaster, best een druk horloge, bijzonder kan waarderen, bij die Lange van je voorbeeld vind ik het veel te rommelig, en ik kan die dus ook niet zo waarderen, ik hou meer van de eenvoudige modellen. Het Lange logo maakt het bij dat model “erger”.

Hier stoort wat bij het vorige model een letterbrij is in mijn ogen niet, en kan het wél:

En doppelfederhaus. Zet dat liever achterop.

Ik zie toch op al de door jouw aangehaalde horloge een logo.

Heel mooi Stephan,
Ga je gelijk ff lopen op FB

Stefan!!:wink:

Hahaha sorry Stefan @stefanketelaars

1 like

Ik vind het idee van @dialstatic wel mooi klinken, met een bepaad karakter: “Kranz & Kessler”

Als je dan simpelweg een spatie laat tussen de letters oogt het al anders:

:: K r a n z & K e s s l e r ::

En als er echt een logo moet zijn kan je heel wat aanvangen met K&K

En als knipoog naar het steeds weerkomende Amsterdam, Londen, enz
 zou ik gewoon in kleine klassevolle letters de naam van het gehucht vermelden waaruit je bedrijfje zal opereren. Of misschien zelf de provincie (indien je het safe wil spelen bij een eventuele verhuis na latere uitbreiding).

4 likes

Ik vind het ook leuk klinken
 toch hoop ik dat het bij Ketelaars blijft. Onze oer Hollandse Stefan. Veel leuker om de merknaam ook oer Hollands te laten klinken is mijn idee

Als je de naam als logo ziet, maar de vraagsteller bedoelde naast de naam nog een apart logo.

 Ketelaars
Valkenswaard

Altijd leuk.

Is @stefanketelaars een Hollander? Als hij een Noord Brabander is, wat de locatie Valkenswaard suggereert, dan is er niets Hollands aan de goede man.

Zijn naam klinkt wel lekker Nederlands.

2 likes