Ik weet niet hoe oud je bent … maar om nou 3 topics te maken met de vraag hoe je iets verkoopt
Anyway … succes gewenst met de verkoop
Wat is er met die plaat gebeurd
Die is professioneel vergalt in ieder geval…
De wijzerplaat is er later ingezet door een handelaar die een groot aantal IWC’s zonder dial gekocht had. Zie pagina 683 van Knirim.
Is de dial van TS wel origineel?
In 1948 werd over het algemeen radium toegepast,geen tritium.
Niet zoals oorspronkelijk geleverd, maar met originele vervangende onderdelen.
Ja dat type met T in cirkel werd na 1963 gebruikt. Vervanging door MoD
Onbegrijpelijk dat je dit iconische horloge wil verkopen.
Algemene tip: stamboekuitreksel bij IWC opvragen als je dat nog niet gedaan hebt…
Heet dat ook echt zo? Ik heb trouwens een slechte ervaring met IWC. Ik heb dit horloge in 2017 naar Schaffhausen gestuurt voor een service beurt, met de nadrukkelijke opdracht alleen het uurwerk te servicen en niet de wijzerplaat en wijzers te vervangen. Na een paar weken bericht gekregen dat ze de wijzerplaat en de wijzers zouden vervangen en de kast zouden laseren om krassen te repareren. Ik heb het horloge toen maar zonder beurt terug laten sturen. Wat een mafkezen daar!
klopt, mooi artikel hierover. http://www.gregsteer.net/IWC/Mark_11/mark11a-en.pdf
Ik denk dat iedereen dit trouwens wel gelezen heeft.
Pfoeh, mooi horloge hoor!
Ja, met gezonde tegenzin. Maar soms moet je iets laten gaan.
Yep, of dan in het Duits natuurlijk Stammbuchauszug. Dan heb je een bevestiging dat het kastnummer (aan de binnenkant niet het militaire nummer op de buitenkant) en het uurwerknummer daadwerkelijk bij elkaar horen. Er zijn veel losse kasten en samengestelde horloges op de markt gekomen in de jaren '70. Daarom is zo’n uittreksel een pluspunt als het inderdaad een kloppende combi is. Zoals ze dan zelf ook aangeven is het nog steeds geen garantie van echtheid maar wel hetgeen er het dichtst bijkomt. Ik had ooit een Mark X waarbij ik dat gedaan heb.
Een stukje uit dat artikel “Man is not lost”
Later the Ministry of Defence (MoD) became aware of the potential health danger of the Radium-based luminous compound and this lead to the introduction of Tritium-based luminous material. From 1963 the use of Tritium is indicated by T on the dial2, almost invariably the T is surrounded by a circle. The encircled T appeared only on RAF dial versions as the RAAF and RNZAF did not request it.