Mijn nieuwe mechanische The Citizen 😎

Ik hou van Japanse horloges.

In de blijvende collectie zit een Citizen Signature Courageous met donkerblauwe wijzerplaat, een The Citizen AQ4091-56M met indigo blauwe washi wijzerplaat en een limited The Citizen AQ4100-57M met knalblauwe wijzerplaat. En laat ik mijn Grand Seiko SBGA467 met glossy zwarte wijzerplaat niet vergeten.

Ik ben de afgelopen jaren best onrustig geweest met verdere The Citizen aankopen maar ik ben er wel achter dat meerdere varianten van hetzelfde model niet werkt voor mij.

Maar wat dan? Ik wilde graag iets anders, met een lichte wijzerplaat.

The Citizen heeft enkele jaren geleden een mechanisch uurwerk uitgebracht: het kaliber 0200. Zie hier een filmpje: https://youtu.be/ZUGX4HtZ3Dg?is=phyxAf1uvQ4XrFHx

Na een tijdje wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt en er eentje besteld. Een The Citizen NC0201-54A. Een limited editie met een champagne kleurige wijzerplaat die ze hebben gemaakt met een techniek genoemd electroforming.

Ik ben er helemaal weg van! :smiley:

Bedankt voor het lezen en laat de foto’s de rest vertellen :sunglasses:

60 likes

Toppertje. Veel plezier ermee.

1 like

Van harte met je NA!

1 like

Mooie verschijning😍

1 like

Fraai horloge! :star_struck: Gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Schitterend! :star_struck: geniet ervan.

1 like

Ja dikke 100 punten!

1 like

geniet van dit prachtige uurwerk.

1 like

Ik schreef vanmiddag in een PB aan @Daffie dat ik horloges met lichte wijzerplaten eigenlijk helemaal niet mooi vindt. Deze bewijst mijn ongelijk, WOW … en nog eens wow! Mooi doorkijkje ook, aan de onderkant. Lekkere band, alles lijkt te kloppen. Fraaie The Citizen. :heart_eyes:

Veel draagplezier @PIede.

2 likes

Prachtige aanwinst, geniet ervan !

1 like

:ok_hand:

1 like

Lekker hoor. Gefeliciteerd Peter!

1 like

Schitterend horloge. :ok_hand:
De band is ook erg fraai.

1 like

Zo zeg…wat een topstuk Peter. :ok_hand: Van harte met deze bijzondere champagne NA. :partying_face::clinking_glasses:

1 like

Fantastische aanwinst! Mooi ding :ok_hand:t2: Gefeliciteerd!

1 like

Ziet er heel mooi uit, gave wijzerplaat met verschillende kwastveeg richtingen. De transparante caseback ziet er top uit. Draag hem in goede gezondheid Peter.

1 like

knaller van een The Citizen :+1:

1 like

Wat een beauty! Veel draagplezier.

1 like

Mooie aanwinst ! Ik ben ook wel fan van deze serie van Citizen.

1 like

Vertel meer! Hoe draagt het? Ik heb er vaak naar gekeken, maar altijd altijd bang dat ik het te groot zou vinden dragen.

Waarschijnlijk wel de mooiste citizen die er is!

1 like