Mijn nieuwe Orient Star aanwinsten

In de reacties lijk ik te merken dat mensen blijkbaar een keuze willen maken tussen de 2 modellen welke het mooiste zou zijn. Maar dat is het mooie aan verzamelen, je mag ze alle 2 in de collectie hebben en ook alle 2 mooi vinden om hun eigen reden.

Maar mijn kijk op de 2:

De witte is met 41.5mm iets groter. Ook mede door de dikte en dubbele kroon oogt deze heel wat groter dan de zwarte. Wat grote heb ik de lichte voorkeur voor de witte. Ook wat betreft de complicaties zit je bij de witte beter. Door de meer eigen look zou in basis mijn voorkeur als eerste ook vallen op de witte. De zwarte is wat model betreft wat meer een standaard Dress watch. In basis dus iets saaier, of strakker. Maar met de carbon wijzerplaat heeft hij toch weer een eigen uiterlijk. Die afhankelijk van het licht er ook echt anders uitziet. Wat hem ook anders maakt dan alle andere Orient’s is dat het saffier glas is voorzien van de SAR coating van Orient zelf. Volgens de marketing moet het daardoor zelfs lijken alsof er helemaal geen glas aanwezig is. En in praktijk klopt dat ook wel aardig. Goed praktijk geval was het foto’s maken van de horloges. Om het er goed op te krijgen moet je soms wat moeite doen, maar bij deze zwarte niet. Vooral in de avond is de zwarte op zijn best. Het carbon word dan mooi diep zwart. Door het glas met de coating komt er geen waas overeen. De wijzers en de markeringen op de wijzerplaat glimmen goed en weten dat ook te doen met beperkte sfeerverlichting. En dit dan zonder reflecties in het glas natuurlijk. Hierdoor is het in de avond een feest om naar te kijken. De witte is bij mindere licht omstandigheden juist moeilijker afleesbaar. De witte wijzerplaat en de wijzers hebben dan te weinig contrast.

Dus mijn keuze, de witte voor overdag, en in de avond de zwarte.

Rob K

1 like

Ohhwwwwww, kon het weer niet laten.

Bedankt hoor Rob. :wink:

Zwarte starseeker onderweg.

Elf.

Accuraat zo,n Orient star?

Mooi!

Die zwarte had ik laast nog eens zitten bekijken. Grappig eigenlijk… een bescheiden dresser met carbonnen plaat :smile:

Oriënt is wel eenn mooi merk.

Mooie aanwinsten @robk ! Benieuwd hoe die AR coating van die zwarte in de praktijk is.

Gefeliciteerd met deze twee mooie Oriënt aanwinsten . :thumbsup:

Vind de zwarte ook het guurst!!:sunglasses::+1:t2::slight_smile:
Zou ik moeilijke keuze gaan vinden t.o.v bijvoorbeeld een SARB…:watch:
@bouke : ook wel eens in het vizier gehad ja…:blush:

Niet zo v.h carbon… Maar hij is leuk!

Altijd weer leuk die reacties op een 2013 topic :slight_smile:

2 likes

Hmmrppff???:flushed::grin::sweat_smile:

Nou ja… Ik kom uit 5 nachtdiensten…:open_mouth::wink::wink:

:sweat_smile::sweat_smile::joy::joy:. Hopeloos…:blush:

2 likes

Geinig, zo een oud topic!

Zeker niet minder leuk om te lezen, ik ben benieuwd of ze nog steeds in je bezit zijn en of er nieuwe foto’s zijn?

Ik ben zelf meer fan van de zwarte dress, leuke eigen smoel en die SAR laag lijkt me prachtig om (niet) te zien!

Als we dan toch bezig blijven: ik heb sinds vandaag ook een witte Star Seeker. Misschien is het wel die hierboven die na enkele omzwervingen bij mij terecht gekomen is (zou wel cool zijn).

Mijn ervaringen met de Starseeker zijn positief. Degelijk aanvoelend uurwerk. Ik heb het wel eens Shimano precies genoemd. De rotor was wat luidruchtig, maar dat is wennen. De opbouw van gangreserve gaat snel en effectief .
Uurwerk liep precies.De band helaas wat scherp aan de binnenzijde.

Elf.

1 like