Mijn nieuwe Seiko Prospex Sea Special Edition SUN043P1

Top Seiko, heb hem zelf ook. Vond ook de band teveel wit en heb hem nu op de band van een Sun019 ( de stalen dus )

Grappig. Dus iedereen kijkt toch naar het plaatje van de mm300.

Is gewoon verkeerd plaatje.
SBDC001 is namelijk de Sumo. En dan klopt de prijs wel.

SBDX001 is de MM300

Heren, opletten.
Die pagina gaat over de “Seiko Prospex horloge Diver SBDC001J”. Dat is wat wij een Sumo noemen.
De foto is van een SBDX001, de 300m Marinemaster. In de begeleidende tekst gaat het over een diameter van 45mm (Sumo)
en in de tabel staan rare dingen zoals:
Afmetingen kast: 46,10mm (even googlen, de diameter van een Stuhrling 160A2.3316G2)
Verder nog:
Glas: saffier Sumo én MM hebben Hardlex, van verschillende kwaliteiten
Oh ja en:
Details: Pilot watch

Het is gewoon een testje of jullie bij de les zijn :slight_smile:

On topic: Seiko fan, gefeliciteerd met je snow Prospex.

edit: ah, vierport was me voor

1 like

Top klokje, geniet er van👌

Fraaie klok, aparte kleurstelling.
Ik sluit me aan bij degenen die de band niet mooi vinden, met de kanttekening dat ik die Seiko z-rubbers in elke kleur niet om aan te zien vind. Dat ze voor zo’n LE nu niet ff de moeite nemen een wat exclusievere band te maken
 :blush:

1 like

Zeer mooie klok met de bruine band :grinning:

@vierport Scherp! Heb inderdaad vooral naar dat plaatje gekeken. Moet ook zeggen dat ik van veel (zelfs van m’n eigen) Seiko’s ook altijd even moet checken wat ook weer precies het officiĂ«le productnummer is. Ja, de SKX007/009/011, die weet ik dan wel. Misschien om dat die, vreemd genoeg, nooit een nickname hebben gekregen.
@Hieronimus Helemaal gelijk. Maar @vierport was je toch voor (met een uurtje). :wink:

1 like

Voor de ‘standaard’ Shrouded Kinetic GMT (SUN)-modellen heeft Seiko naar mijn weten een compleet nieuwe rubber band gemaakt. Totaal anders dan de standaard Z-band die je om 'n 007 (in 22mm) en Monster (in 20mm) zag. De nieuwe band is een heel stuk soepeler, heeft een duidelijk minder ‘dik golfprofiel’ en draagt behoorlijk comfortabel. En ik moet zeggen dat ik de LE van TS niet zelf in handen heb gehad. Maar deze lijkt ook deze nieuwe band te hebben. Maar nu in de kleur wit. Deze was m.i. ook nog nooit voor een ander model gebruikt; lees: ‘exclusief’ voor deze LE gemaakt. :grinning:

Edit: heb ze nog niet irl gezien. Maar het lijkt er trouwens op dat de nieuwe Turtles dezelfde ‘nieuwe’ zwarte rubber band hebben gekregen.

1 like

Daar zat geen uur tussen maar minuten, alsof iedereen hier alleen op het hele uur reageert :smile:

Inderdaad grappig dat de SKX geen bijnaam heeft. Is gewoon dermate roemrucht dattie dat niet nodig heeft denk ik dan maar :smiley:

1 like

Is hier een taak weg gelegd voor ons?
Bedenk een nickname voor deze allemansduiker, wel een die internationaal aanslaat.

Wat een geweldig mooi horloge.
Geniet ervan.

Volgens mjj is de nickname “007”. Toevallig gelijk aan het typenummer.