Mijn tweede mod project - skx

Zo. Stof er af. Na ruim een jaar heb ik dit project dan toch eindelijk voortgezet. Na lang zoeken dacht ik de perfecte wijzerplaat gevonden te hebben. 3 maanden na bestelling toch echt de conclusie moeten trekken dat ie verloren was in de post :frowning: van Lucius Atelier keurig mijn geld terug gekregen en een andere wijzerplaat besteld. Achteraf ben ik er blij mee, ik denk dat het zo veel beter is geworden :slight_smile:

Alle onderdelen verzameld. Tijd om aan het werk te gaan. Vast een kleine sneak preview van wat er gaat gebeuren.

Horloge uit laten lopen, rotor vastgezet en ontmanteld. Natuurlijk nog een keer terug in elkaar zetten omdat ik vergeten was de wijzers op 12 uur te zetten. Maar uiteindelijk was het ontmantelen snel gebeurd.

Maar toen begon het langzaam tegen te zitten. De nieuwe wijzerplaat werd geleverd met pootjes voor een uurwerk met de kroon op 3 en op 4 uur. Helaas bleken deze net wat scheef te zijn … door het verpakken? Verschepen? Uitpakken? Zeg het maar. Tweede set pootjes afgeknipt en de andere net zo lang stukje voor stukje verbogen tot de wijzerplaat op zn plek viel. Helaas bleken de stompjes van de afgeknipte pootjes nog in de weg te zitten, en had ik geen goede vijl bij de hand. Morgen verder.

Wachtend op een goede vijl heb ik het glas vervangen. Dit was voor mij de eerste keer. Kon het niet laten een vinger-door-het-glas-foto te maken

De top hat van Crystal Times ging eigenlijk probleemloos op z’n plek. Het aanzicht zo recht van de zijkant vind ik heel erg gaaf geworden!

Volgende dag verder! Met een heel fijn vijltje de restantjes van de afgeknipte pootjes weggehaald. Eenmaal vlak was het een kleine moeite om de plaat op zn plek te krijgen. Na wat vechten met mijn gebrek aan steady handen zijn de wijzers ook op d’r plek terecht gekomen. Oefening baart kunst zeggen ze wel eens. Waar ik de vorige mod ongeveer 10000 pogingen heb moeten wagen, ging het nu relatief vlot.

Rest enkel nog het terugplaatsen van het uurwerk in de casing en een bandje uitzoeken. Voila!

En de twee mods gebroedelijk naast elkaar :smile:

De lederen band werkt perfect bij het uiterlijk van het horloge. Alleen jammer dat ie net niet comfortabel draag. Het ene gaatje te klein, het ander te groot… (gelukkig draagt de band perfect op mn turtle) en draagt dit klokje ook prima op de originele jubilee.

Genoeg verhaal voor vandaag. Bedankt voor het lezen en alle feedback is welkom!

6 likes

Bloed zweet en tranen maken de mooiste mods

1 like

Tof zeg. Ik zit toevallig ook op die dial te azen :hugs:
Ziet er goed uit op jouw foto’s.

1 like

woooow ,erg tof geworden .Die dial is super .

1 like

Tip voor de volgende. Op z’n glas in een klein schaaltje met wasbenzine. Weekt die bezel zo loszonder enige schade

1 like

Fraaie dial, Lucius is prima, komt de mijne ook vandaan.

5 likes

Deze blijft echt zo gaaf :ok_hand:t3:

2 likes

Vet gedaan hoor!

1 like

Ziet er mooi uit zeg, netjes gedaan allemaal :ok_hand:t2:
En inderdaad het is altijd ff pielen met die wijzers. Gelukkig heeft deze geen subdials met extra kleine wijzertjes :grin:

1 like