Mijn tweede vintage

Of in ware Jack stijl.

Not a clue. My memory is a bit hazy.

1 like

maar een ‘ja’ antwoord is het verschil tussen een ‘gewone’ Autavia van 6K en een 'special order van… vul maar in :slight_smile:

Deze site ken je al neem ik aan?

Zeker als het gaat om horloges die als prototype of custom besteld zijn zul je maar heel moeilijk iets kunnen vinden, wat ze natuurlijk niet minder origineel maakt. Het is alleen een uitdaging om de provenance vast te stellen. Als Jack Heuer zich toevallig wel herinnert dat ze dit horloge hebben gemaakt (en dat in een mailtje zet) en er blijkt er nog maar eentje van te zijn dan is de sky the limit. Lukt je dat niet dan zal het altijd een twijfelaartje blijven…

oh dat weet ik heel goed natuurlijk , ik ben absoluut geen ‘prototype preacher’ maar ben zeer conservatief. In de Breitling wereld is de algemene stelregel ‘er zijn geen prototypes behalve ref 2020 die uit handen van de Weduwe van Dhr Breitling zelf gekocht is’ en tot nu toe geldt die regel nog steeds want er zijn nog nooit goede en geverifieerde prototypes opgedoken

in de de Heuer en Rolex wereld geloven ze het tegenovergestelde en zijn er diverse , bekende en geverifieerde special builds en prototypes’

maar twijfel of niet , de ring eraf en je hebt een prima Autavia met originele band, ring erop en je hebt nog steeds een prima Autavia met nu met ring (en ik vinnum best mooi zo !)

1 like

Nagels met koppen

1 like

Deze?

I take it dat die uitspraak een typisch vlaamse is :stuck_out_tongue:

‘Doorslaggevende argumenten die precies en adequaat zijn’

In Nederland noemen we dat spijkers met koppen. :smile:

Prachtig horloge!
Hoop er ooit nog eens een aan de collectie te kunnen toevoegen, voorlopig blijf ik genieten van de plaatjes van anderen :slight_smile:

de enige andere die ik kan vinden met deze exacte ring (met alleen 1 seconde en niet de 1/5e s ) is de Jordanian airforce Carrera , maar ik ben nu aan het proberen te vinden wat de maten zijn van een Carrera chapter ring