MIL. specs

Wie weet.

GORILLA glas zit geloof ik al wel in telefoontjes e.d.

Mijn streven is naar het ultieme militaire horloge
zonder zwakke schakels en design nonsense.

Maar niemand maakt het ( zie bovenstaande specs )

Zo’n horloge kan voor een heel redelijk bedrag gemaakt worden.

Waarom al die halfbakken producten die men maar blijft
produceren!?

Volgens het formulier van ticothijs82

Geen draaibare bezel, maar dat hoeft ook niet.

Waarom is dat je streven?

Grtz Melvin

Dit type CWC is voor de Royal Navy gemaakt, heeft een 2824 aan boord
en draagt erg fijn vind ik persoonlijk.

De automaat uitvoering van de CWC RN zie je overigens weinig 2e hands aangeboden
viel me op, ik ben denk ik niet de enige die het een fijn horloge vind :wink:
De quarts CWC RN kun je nog steeds (nieuw) kopen dacht ik.

Hallo Melvin,

Omdat het er (nog) niet is.

zie boven genoemde eigenschappen.

Ik denk dat een dergelijk horloge graag gekocht zal
worden door mensen in bepaalde beroepen.
Rescue, off-shore, research, military e.d.

Grt.

Heb je er zelf ook interesse in vanwege jouw beroep of wil je dat gaan verkopen of iets dergelijks? Je kan trouwens zeggen van de Amerikaanse krijgsmacht wat je wil, maar ze hebben wel spullen. Hebben die dan allemaal een horloge dat niet voldoet?

Grtz Melvin

Uit ervaring kan ik jullie melden dat het belangrijkste een horloge is dat niet irriteert bij kou en erg warme temperaturen. In Afghanistan had ik zowel last van erg koud en extreem warm. Hij moet goed tegen stof kunnen. Tegen schokken ivm terugslag van je wapen. Waterdicht om minimaal te zwemmen. Niet te opvallend en quartz. Geen gedoe met opwinden en goed zetten. Gps heb je niets aan. Solar ook niet. Meestal draag je je horloge bedekt. Datum en tijdweergave tot op de minuut nauwkeurig en makkelijk afleesbaar onder alle omstandigheden.
Uiteindelijk draagt bijna 95% een G-shock. Voldoen aan bovenstaande eisen, betrouwbaar en aangenaam geprijsd, m.n. Belastingvrij. Ivm de vele verschillende kleuren kan je kiezen voor een groen bij Woodland camou en bruin bij desert camou.

Mocht er iemand binnenkort zijn horloge aan een militaire test willen onderwerpen, weet je me te vinden.

Wanneer heb je er gezeten?

Grtz Melvin

@ blauwe 22.11

ik denk dat je grotendeels gelijk hebt m.u.v. dat solar
je hebt met solar horloges een behoorlijke energie reserve
en vaak ook een indicatie over de voorraad energie,
daarbij is 10 minuten in de zon vaak genoeg voor 1 week probleemloos werken.

Afghanistan in 2012

Ok ben ik je niet tegengekomen :wink:

Wie weet. Zat daar als politietrainer. Mooie maanden gehad. Zit nu te wachten op een vertrekdatum voor Mali. Heb er zin in.

In principe een goede klok. Muv de nato strap welke onplezierig is wanneer hij vol zand zit. Een goede klokl zonder poespas.

Ik was er eind 2006 met het eerste apache detachement in Kamp Holland. Lijkt me dus niet waarschijnlijk haha. Succes in Mali!

Leuk plan Drex.

• belangrijkste is draagcomfort. Extreem warm en extreem koud i.c. Met stof en
    Zand.
  • degelijk en betrouwbaar.
  • niet te veel poespas. Zou eerder voor meerdere varianten gaan dan een ultieme
    Klok. Een maritieme versie, een luchtmacht versie enz.
  • niet opvallend.
  • goed afleesbaar onder verschillende omstandigheden. Dag, nacht, kijkhoek.
  • schokbestendig.

95% van mijn collega’s draagt een versie van de G shock.

Volgens mij behoort Captain Harry niet tot de 95% groep met deze knaller om de pols! Voldoet volgens mij wel aan de beschreven Mil specs, op het budget na dan…

Daar kopen ze wat ze zelf het best vinden.
Kan van alles zijn.

Hoi Blauwe,

Ja op zich voldoet de G-shock best.
Geen bewegende delen.
En de band blijft bij ieder weertype/temp prettig dragen.
Staat wel een beetje hoog op de pols.
Blijft soms haken aan kleding, vest, rugzakbanden e.d.
De display mag ook best iets groter.
Mijn voorkeur gaat uit naar analoge aflezing.

Grt.

Ben zeker geïnteresseerd in de Bell & Ross WW2 tourbillon, maar helaas iets te prijzig

De mensen die ik ken bij defensie, mariniers etc. Droegen/Dragen citizen promaster’s, Suunto core’s/vector’s, G-shock’s en Pro Trek’s.