Zeker omdat ik eindelijk een Minerva Pythagore had weten te bemachtigen. Eerder had ik het er nog met hem over gehad. Maar tegen de tijd dat ik deze had, had hij HF vaarwel gezegd.
Ps ontopic: ik hoop dat je je minerva weer in nette staat en aan de praat krijgt!
4 likes
Ook ik vind het oprecht heel erg jammer om dit te lezen. Ik heb meerdere PB contacten met hem gehad en ook weleens zaken met hem gedaan. Zeer plezierige persoonlijkheid en iemand die veel weet over de horlogerie en dat ook nog graag met anderen deelt. Heel jammer dat we zulke mensen verliezen …
4 likes
Zou zeggen type een minerva in op chrono 24 dan krijg je snel genoeg een beeld. Anderzijds als die van je opa is geweest. Misschien wel gaaf om juist in de familie te houden.
Zoals diverse al hebben benoemd, is dit Minerva met een cal. 13-20 meest interessante uurwerk en nog steeds ( gemoderniseerd ) in gebruik door Mont Blanc als cal. 13-21.
Zoal @Jurgen het al opmerkte en typische voor deze caliber is dat de pushers ver van de kroon afstaan, en soms tot in de lugs / potjes.
Volgens mij is de punt van de minutenrad afgebroken en is wijzertje weggehaald.
Dit horloge is zeker moeite waard om het te restaureren, en dit is een ±37 a 38 mm kast en zeer goed te dragen in deze tijd.
Groeten Iwan 
3 likes