Mini meeting

Dit noemen ze een mini meeting… met zulke horloges op tafel. Hoe zou een maxi meeting er dan wel niet uitzien?:smiley: Wat een prachtige klokken bij elkaar!

Leuke collectie kerels! :slight_smile:

Gr. Glenn

Puringa Schreef:

Uiteraard weer een hoop gekwijl voor die
Speedmaster Broadarrow!

Vraagje: Wat voor band zit er om de Marinemaster?!
Draagt die band lekker?

Bedankt voor de foto’s in ieder geval!

De band is een velcroband die Yobokies in de verkoop heeft. Een heel specifiek Seiko-product: er is tenminste over nagedacht. De Marinemaster zit er heel prettig aan en draagt heel prettig door een gimmick die ik nog niet eerder ben tegengekomen: op de plek waar de pennen doorheen gaan (en onder het horloge) bestaat het materiaal uit 2 lagen! De onderste laag is het nylon waar ook -aan de uiteinden van band- het velcro-materiaal aan zit. De bovenste laag is van stevig zwart elastiek. Met als gevolg dat door het elastiek het horloge strak op de onderste band wordt gefixeerd zonder dat je de band zelf heel strak om je pols hoeft te dragen om de zware Marinemaster op zijn plek te houden. Bijkomend voordeel? Het relatief zachte elastiek-materiaal is veel vriendelijker voor de achterkant van je horloge! Het is een heel vernuftigte band. Kijk even op de Photobucketsite van Yobokies en je vindt 'm. Hij was niet duur (een paar jaar geleden tenminste niet).

Menno

Voel me wel een beetje buiten gesloten :wink:

:smiley: mooi hoor (tu)

Ziet er goed uit.

Om maar met Jacobse en Van Es te spreken. Oh, ik ziet het al! U ken wel een paar klokkies misse, want u heb tijd genoeg!

Op de eerste foto zie ik volgens mij ook nog wat kwijl :slight_smile: Net als op mijn toetsenbord!

Ik moet eerlijk zeggen dat -om de foto vol te krijgen- er ook wat vintage chrono’s van mijn vrouw tussen de horloges van Tom en mijzelf liggen. Op de foto een Dugena, een Rotary een no-name met een Lemania 5100 uurwerk en de ‘heavy hitter’ Heuer.

Deze is daar een mooi voorbeeld van: ‘jaren 60/70 chrono’s’ is het thema hier. De Lemania is buiten beeld; de Heuer alleen is al zo groot dat die klom rvs van de Lemania er niet eens meer op paste!

Trouwens, voor meer info over de Rotary, kijk hier eens:http://thewatchspotblog.com/ Richard heeft een stukje geschreven over de restauratie.

Menno

Zo! Wat een horloge geweld zeg! Zit een hoop moois tussen!

Putverdeurie, wat een verzameling!
Maar Menno, waar is je Tornek-Rayville TR-1000 gebleven?

Han R Schreef:

Putverdeurie, wat een verzameling!
Maar Menno, waar is je Tornek-Rayville TR-1000
gebleven?

Die ligt veilig in een kluis bij de bank - deze verzameling was speciaal voor de avond in huis gehaald en is alweer terug. Overigens, de Tornek komt binnenkort te koop; ik weet alleen nog geen geschikte vraagprijs.

Menno

Ik vraag me regelmatig af als ik foto’s van meetings zie waarbij horloges op een tafel bijelkaar gegooid worden: zijn er achteraf wel eens discussies over welk horloge nu van wie is ?

Nee hoor. Nog nooit meegemaakt dat daar discussie over is ontstaan. Vaak is de band toch anders.

Tom Koerts Schreef:

Nee hoor. Nog nooit meegemaakt dat daar discussie
over is ontstaan. Vaak is de band toch anders.

Ik doelde niet echt op verwarring, maar meer blinde hebberigheid :wink:

Oh op die manier :wink: dan is t soms wat lastiger ja!

Tom Koerts Schreef:

Oh op die manier :wink: dan is t soms wat lastiger ja!

Haha, ga dan maar je doos en papieren halen. :stuck_out_tongue:

Maar ik dacht ook dat verwarring werd bedoeld. Ik bedoel, d’r zullen ongetwijfeld een keer een hoop praktisch identieke Speedy’s en Sub’s op tafel liggen…

Daar is heel wat moois aanwezig!
Is dat de normale marine master?

Yeps. De automatische en de quartz (welke technisch gezien ook een MM300 is)

Petje af, leuk hoor (tu)

Marz Schreef:

Ik vraag me regelmatig af als ik foto’s van
meetings zie waarbij horloges op een tafel
bijelkaar gegooid worden: zijn er achteraf wel
eens discussies over welk horloge nu van wie is ?

Bij de tudor freakjes meeting claimde ik dat minstens de helft van de aanwezige horloges van mij was. Dat was helaas niet voor eenieder geloofwaardig.

Mijn beste,

Als deze veelzijdige horloges al onder de noemer ‘Mini Meeting’ vallen,
wat staat ons dan te wachten als er een ‘Maxi Meeting’ komt!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-