Modden van de monsters

Hi Rob,

Maakt toch niet uit als het zo is dat de chapterring aan de kast blijft zitten. Verwissel je toch gewoon de chapterring met de kast eraan vast :slight_smile:

Zit nog te wachten op de reactie van iemand die een 2e hands zwarte monster verkoopt op marktplaats :frowning:

Er staat een 2e hand monster (zwart) te koop op ebay.
UIt duitsland.

Hi Rob,

Ik zal ff kijken, zie er wel 1 in Tiel die over iets meer dan een uur afloopt. Maar daar sta jij al als hoogste bieder en zal uit respect voor jou niet boven jou bieden. :)-D

^$&^(*&% iemaand heeft net 20 sec na mij, en 20 sec voor sluiting ā‚¬ 1,50 meer geboden :X :frowning:
Heeft er niet iemand (Rob) nog een zwarte monster voor mij te koop ???

Ik heb over een week of twee weer een stuk of 8 zwarte monsters Lampie.
Zullen we dan samen gaan ā€œmoddenā€? Krijg jij er Ć©Ć©n voor inkoop, want het lijkt me gewoon gezellig om dat samen te doen.

Hi Rob,
:)-D Helemaal top we regelen het verder wel via e-mail :slight_smile:

Jawel, je kunt er het koetswerk van bijvoorbeeld een Taunus op zetten!

Maken jullie dan wel fotoā€™s van het proces voor het forum? Lijkt me leuk om te zien.

OK, weā€™ll do

Het heeft even geduurd, de zwarte monsters werden wat schaars. Maar vandaag is het dan eindelijk geschied.
Hier alvast een kort verslag.

De monsters kwamen afgelopen donderdag binnen, en Lourens en ik zijn er vandaag mee aan de slag gegaan.
Wij hebben beide een OM, dus de zwarte waren nagelnieuw met het plastic nog om de banden. Lourens had zijn OM als gedemonteerd, de onderdelen zie je in het schaaltje bovenaan.

De losse onderdelen die onderling gehusseld zullen gaan worden:

Het eindresultaat. We waren er nog niet uit welke bandencombinatie we het mooist vonden.

De Stalen varianten

De Rubberen varianten.

Uiteindelijk hebben we nu beide een stalen en rubberen band zodat we kunnen combineren dat het een lieve lust is. Mijn voorkeur is de zwarte wijzerplaat met rubber, en dat terwijl ik een echte staal-liefhebber ben).

Al met al een erg dankbaar klusje, iets tegenvallend qua tijd, dat wel. Mijn wijzers moet ik nog een beetje beter afstellen, maar dat zal wel lukken.
Stomme is dat de uren-ring van de oranje en de zwarte niet goed passen, de zwarte heeft smallere uitsteeksels dan de oranje, waardoor de oranje ring niet goed in de zwarte wijzerplaat klikt. Die ligt er dus los op en is geklemd tussen wijzerplaat en kast/glas.

Volgens mij mist er iets in dat schaaltje ā€¦ :slight_smile:

xander Schreef:

Natuurlijk kan je je Monster waterdicht houden.
Laat na de modificatie het horloge even testen bij
een horlogemaker, dan weet je 't zeker.

Gewoon voorzichtig open en weer (goed) dichtschroeven, he? Bedankt mā€™n vermoeden te hebben bevestigd!

Mooi gedaan.

Nu hebben jullie ook eens ondervonden dat het niet altijd simpel is. Het is MAAR een wijzerplaatje vervangen of zo.
Er doet zich altijd wel een probleempje voor en dat uit zich altijd in tijd.

Een optie. Men zou kunnen de gaatjes in de wijzerplaat iets groter kunnen maken zodat de indexring kan zakken tot op de wijzerplaat en zo zou de mogelijke druk die er nu is ontstaan op bv. de datum- en dagring, weg zijn. Dit zou een oorzaak kunnen zijn van het slecht functioneren bij het verspringen van dag of en datum en het stilvallen van het uurwerk bij het verspringen van deze.

RJVB Schreef:

xander Schreef:

Natuurlijk kan je je Monster waterdicht
houden.
Laat na de modificatie het horloge even
testen bij
een horlogemaker, dan weet je 't zeker.

Gewoon voorzichtig open en weer (goed)
dichtschroeven, he? Bedankt mā€™n vermoeden te
hebben bevestigd!

Klopt, en als je 't helemaal goed wilt doen de rubberen pakkingen even insmeren met speciaal vet.
Goed resultaat jongens !

Geslaagde actieā€¦!

Nadat Rob naar huis was (was een lange avond) ben ik toch nog een stapje verder gegaan en weer een stapje terug.
Ik heb namelijk op de lunette een paar streepjes oranje gemaakt en de zwarte datum en dag ringen weer terug onder zwarte plaat gezet .

Floris , waarom zou je het niet doen ? En het hoeft toch niet persee mooi te zijn ? Met kunst ook zo

Zo mannen, gave klokjes geworden !

En weer een stapje verderā€¦
Seconde wijzer van een OM (met dank aan robbie409) oranje gemaakt en deze op mijn Modified monster geplaatst

Heel fraai, al had ik er voor gekozen om de minutenwijzer oranje te maken, mede omdat dit bij een duiker de belangrijkste wijzer is.

Ruud