Helemaal goed @Jtrommel, ik voeg nog wat kekke platen toe.
Heb zo ongelooflijk veel foto’s gemaakt van dit klokkie…
Mooi mooi! Gaat ook niet meer weg, ik draag hem iedere dag
Wat is dat voor pepsi bezel op de Amphibia?
Ziet er goed uit
Past deze ook op een 100 case?
Een stijl die mij ook erg aanspreekt en zolang ik me geen originele 5517 of ander milsub als ‘beater’ kan veroorloven, moet ik me behelpen met daarop geinspireerde horloges.
OWC geinspireerd op de Tudor 9411, draag hem meest op grijze Nato en op mijn profielfoto de OWC 6538 (big crown Rolex).
NB Beiden met Soprod 100 uurwerk, gemaakt door Daan, een malle 1/2 Hollander in Orange County Australié
Mooi! Ziet er wel groot uit. Wat is dat voor type?
Timex Q
Tactico Anko
Zodiac Super Sea Wolf
Hey PDB,
Valt mee, doorsnede zonder kroon 40,5 en lug to lug 51 mm. OWC MS 9411 en MS 6538, 300 meter duikhorloges met ‘compresor kast’, geinsprreerd op MilSubs (military submariners) uit jaren 70 http://www.orangewatchcompany.com/.
Plaatje! Blijft toch erg mooi!
Deze ook een mooie in deze lijst!
Voor mij is de zwarte met datum onderweg!
Als je een 5517 mooi vindt dan heb je altijd nog de Steinhart OVM(1).
Mooi klokje maar met 42 mm naar mij smaak voor een milsub, net iets te groot. Heb een tijdje gewacht tot de 39mm variant van Gnomon weer voorradig was maar uiteindelijk toch niet besteld, in mij ogen toch te veel hommage en gemaakt oud.De Squale ‘Militaire’ om de zelfde reden ook weer geflipperd. De oranje bruine lume is me net te. Dan vind ik juist de titanium modellen van Steinhart met de moderne styling leuker …
De 39 mm lijkt mij ook wat prettiger. Ik heb zelf de 42 en die is met name op staal wel wat zwaar. Ik vind de mark 1 wijzerplaat wel een stuk mooier en rustiger dan de hedendaagse versies.
Eens! Daarom ook mijn interesse in de Gnomon 39 mm.
Ook een leuke milsub maar heel ander niveau (mijn werkhorloge), Militairy Industries, 39x50 mm, 200 meter, met Seiko NH35 en veuls te oranje/bruin lume. Maar prima prijs/kwaliteit -> gewonnen E-Bay veiling voor €95.
Mooi, goede kleuren ook!
Even snel op de muismat gegooid:
Vintage inspired om zo te zeggen, want nog steeds in productie, maar met een andere stijl wijzerplaat dan de eerdere generaties: de 300m tuna, eind jaren '70 ontwerp, dus wel vintage genoeg denk ik, voorzien van bol glas en binnen budget.
Seiko SRP779, turtle. Genoeg over bekend, ruim binnen budget.
Seiko S23626J1 gouden tuna, 1978 ontwerp, steenboorkop-goudkleurig, niet veel anders dan de oorspronkelijke uitgave op het eerste gezicht, muv de keramische ipv titanium shroud en de prijs. Vlak saffier, budget… naaah, limited edition van een jaar geleden, gaat lastig worden ben ik bang.