Monsterwatches tijdelijk OUT

Deze week even niet :sweat_smile:

1 like

Welnee. Hooguit het extra plakje kaas. Rob heeft gewoon een (niet-horlogegerelateerde) baan naast zijn horlogeshop. Volgens zijn LinkedIn zelfs iets ICT’achtigs. :wink:

Dat zou maar zo kunnen.

Desalniettemin onhandig en vervelend natuurlijk.

Rob is in de analoge wereld een superaardige kerel met veel verstand van zaken en uitstekende service. Dat hij digitaal nog wel eens een steekje laat vallen in de jungle van Whatsapp berichten, ingevulde webshop formulieren en e-mailtjes, dat is inmiddels bekend en hier al talloze keren breed uitgemeten.

2 likes

Heb daar net gisteravond een stalen band besteld en kreeg wel de bestellings/betalings bevestiging. Verder nog niets. Vond het al raar, maar weet nu waarom.:thinking:

Gr. Traveler.

Ach,

Rob heeft in de digitale wereld meer kennis dan men hem hier aanwrijft. En hij heeft naar mij toe nog nooit een steek laten vallen, maar dat terzijde. Toen ik bij hem in z’n achtertuin stond kwam hij heel erg niet chaotisch over. Integendeel, het is een plezante man die zeer zeker niet op het achterhoofd is gevallen.

Als dan de suggestie ook nog eens wordt gewerkt dat je al even een webshop kunt runnen vanaf het portable hotspotje op je telefoon

Stuurlui, wal.

12 likes

:point_up_2: Dit dus, ook bij mij niet.

2 likes

Ook op de zolder geweest ? :joy:

3 likes

Dat kan uiteraard wel gewoon. Hotspot creëren, laptop connecten en hup je bent online. Kan je praktisch alles wat je normaal ook kan. Doe het zelf geregeld thuis als mijn super stabiele KPN wifi er weer eens uitknalt

Maakt verder niet uit natuurlijk.

2 likes

Het is zeker een aardige man die graag wil helpen.
Maar de manier van het runnen van zijn bedrijf/hobby is niet zo handig.

Als je bestelt op zijn webshop gaat het wel redelijk snel, als je een mail stuurt met spullen of vragen kan het maar zo 1 tot 2 weken duren voor je reactie krijgt.
Voor mij totaal niet werkbaar, laatste bestelling duurde meer dan 3 weken voordat er reactie kwam en uiteindelijk de bestelling binnen was.

voor mij een rede om voortaan via de lokale juwelier te bestellen (voor de zelfde prijs).

:joy:

Mijn 4g op smartphone is zelfs sneller als ziggo internet. Hotspot is super stabiel. Helemaal niks mis mee en prima mee te werken. Dus stuurlui, wal? Leg eens uit? En als je je afvraagt waarom ziggo niet zo snel is
 lekker goedkoop abonnementje.

Mensen mogen best kritisch zijn dat als je een webshop hebt draaien het geen valide reden is dat een kabeltje in de straat gesloopt is en je dus niets kunt. Het is 2019 inmiddels, er zijn oplossingen. En dat staat verder los van of Rob kundig of aardig is.

Telefoons en stabiel, sja. Ik geef regelmatig remote demo’s vanaf m’n telefoon, en dat werkt nipt, maar een 24/7 webshop zou ik niet snel doen zo. Eigenlijk wil je een QoS lijn voor een webshop. Maar dan is het geen hobby meer.

Evengoed, ik heb een Zweedse kabelstoring gezien waarbij ze allebei de leidingen naar Kista kapten. 250000 man zonder stroom, inclusief IBM en HP. :grin:

Of monsterwatches als zodanig beschouwd moet worden is natuurlijk ook een discussie apart.

Eens, maar als noodoplossing zou het best kunnen, bandbreedte zou nog niet eens een probleem hoeven zijn, latency is waarschijnlijk bagger maar goed bij een webshop

En verder verbaast het mij eigenlijk ook wel dat een dergelijke webshop blijkbaar gewoon thuis wordt gehost :innocent:

1 like

Hoe komen jullie daar nou bij? Site draait gewoon hoor.

1 like

Oke snelle conclusies adhv de berichtgeving hier :see_no_evil:
Maar wat is dan het grote probleem :grin:

Reageren doet hij toch al nooit. Missen we dus niks aan.

Backoffice denk ik. Orderhandling.

U woont in de polder. Hier in de stadse regio is het mobiele internet uitstekend. :upside_down_face:

1 like

De stad ligt ook vaak in een polder, maar dat terzijde: mijn klanten zitten echt nooit in De Polder.

2 likes

Weet iemand hoe je het beste met Rob in contact kan komen? Heb 6 april een band besteld, die is bevestigd maar tot op heden geen bericht van verzending.

Postduif :joy:

Met wat geluk krijg je dit kwartaal nog een berichtje!

1 like