Monta Triumph, wat vinden we er van?

Ze denken we leveren toch de horloge banden aan rolex. Laten we rolex prijzen aanhouden. Ze prijzen zichzelf als “zusje” Tudor. Maar dan weet ik wat ik ga kiezen.:wink:

Melania Trump? Oh nee wacht Monta Triumph :sweat_smile:

1 like

Dat dus, @johngo. Onrustig.

Dit topic had ik laatst bijna zelf aangemaakt n.a.v. het artikel van ABTW!

Mooi horloge, vooral die facetrand, in breedte variërend, over de lengte van de kast en de polijsting aan de binnenkant van de lugs. Op staal en rubber lijkt het me een erg mooie fieldwatch. De minutenschaal had wel mogen doorlopen en iets verder naar buiten mogen staan; had veel gescheeld qua balans op de dial.

Kritiek op de prijs begrijp ik niet helemaal: een Sellita SW 300 is een prima uurwerk in een horloge van deze prijs (of een IWC van 6k) en voor een Halios (prachtig maar ook een microbrand) betaal je ook 800e all in.

Grootste nadeel vind ik het logo, dat ik erg veel op het Calatrava kruis van PP vind lijken.

2 likes

Niks mis met uurwerk, maar voor een microbrand die meteen begint in de prijsklasse van 2K en zonder track record van kwaliteit van horloge en aftersales service. (Ze hebben wel een track record voor horloge bandjes en dat is dan alles mee gezegd) de redacteur ABTW is er wild van, maar dat is ook zijn persoonlijke mening.

Naar mij weten begon Halios ook iets lager dan ze nu vragen. Ze hebben zich als merk al bewezen. Terwijl Monta dat nog moet doen.

1K voor de Triumph…

3 likes

Precies! En dan zit je niet ver boven de prijs van veel microbrands. Die laatste zijn vaak opgericht dior enthousiaste individuen waar de leiding van Monta jarenlange ervaring heeft in de horlogerij (en dan heb ik het niet over bandjes).

1 like

Nou, dan hebben ze al die jaren geslapen of behoorlijk veel lesgeld betaald als ze met hun eerste horloge beginnen bij 3–4K bij retailers en dan na een jaar zakken naar 1K als online webshop.

Directie heeft gewoon de lancering van nieuw merk verprutst en probeert die nu te redden met een l…verhaal.

Mee eens, verprutst bij de lancering.

Ze hadden dat lul verhaal er niet bij moeten doen en dat rommelen met die prijzen is ook een beginners fout, niemand weet op die manier nog wat zo’n horloge waard is/blijft.

En als Eddie (TZ-UK) voor de helft een prachtige flieger met 2824 (TOP grade) kan maken is dit nog steeds een pittige prijs voor een micro-brand met slechte start.

1 like

Veel te duur voor een microbrand, zelfs na de prijsreductie hetgeen me sowieso al te denken geeft. Monta vind ik maar een rare naam en iets te groot weergegeven op de kast. Gaat 'm voor mij nooit worden dus

1 like

Iemand toevallig ondertussen al eigen ervaringen mee?