Montblanc

Het viel mij op en ik heb teruggekeken, dat dit merk niet recent vaak wordt benoemd terwijl ik op verkoop sites bedragen zie van 3500-19.000 euro. Was gewoon nieuwsgierig waarom. De Rolexen enz. zie ik continu voorbij komen…

Soort Invicta, maar dan beter en couranter. MB pennen doen het beter. Hun horloges niet, die schrijven harder af dan GS.

2 likes

Een MB topic. :grinning:

Merk is het niet echt in de horloge liefhebbers scene. Ik heb er eentje hier te koop staan.

Super tof horloge met echt een mooie wijzerplaat. Ze maken mooi spul.

Als je ziet wat je ervoor krijgt voor die tweedehands bedragen echt heel veel value for money maar de merknaam wil (bijna)niemand hebben volgens mij.

hun pennen. :joy:

Alhoewel die pennen ook afschrijven hoor!

5 likes

Hun pennen zijn wel ok, hun horloges doen het niet zo lekker. Ik denk mede vanwege de prijs maar ik heb ook niet echt mooie MB,s gezien al heb ik er ook nooit naar gezocht.

Gelukkig is dat op lossen door de inkt bij te vullen of een nieuwe balpen vullen te plaatsen😉

Dan schrijft hij weer als nieuw!

2 likes

Imho hebben ze wel toffe modellen hoor: (o.a. met Minerva uurwerken :ok_hand:)

Ook deze vind ik zeker niet lelijk


7 likes

Best mooie horloges van Montblanc maar hun collectie vind ik een beetje een allegaartje

Dit wordt nog versterkt door de veelvoud van andere produkten zoals pennen, tassen, aftershave enz.

Hierdoor blijft het merk toch een beetje hangen in de “relatiegeschenkensfeer”, vind ik

1 like

Heb er ondertussen ook twee gehad, prima kwaliteit en afwerking


fae1a6579c8c0eb32ccf9e78fc295dcb49e7a543_1_375x500

6 likes

Een blijvertje

7 likes

Montblanc is een luxury merk in de breedte met de roots in Schrijfwaren.
Ze hebben horloges jarenlang geprobeerd maar het is geen succes geworden.
Vervolgens is het merk met losse flodders gaan schieten en hebben van alles geprobeerd, vaak zonder veel succes.
Van lederwaren, tot trolleys, tot zelfs koptelefoons… het is een beetje met losse flodders schieten en kijken of je iets raakt.
Sinds er Fransen aan de macht ( sinds 2012/ 2013 ) zijn is het een zwabber beleid geworden, de Duitsers die daarvoor het bedrijf hebben gerund waren succesvoller maar het merk heeft het momenteel erg lastig.

1 like

Dan wil ik best een relatie van je zijn hoor. Mooie cadeaus!

2 likes

Je kunt met die pennen heel wat (van je) afschrijven.

1 like

Haha ja dat wel :grin:

Maar voor dat geld heb ik toch liever een cadeaubon :crazy_face:

2 likes

Je kunt niet alle Montblancs over een kam scheren. Lees dit topic: