Mooie Seagull ST8001SA Tourbillon

Carpe tempus Schreef:

er komt in Maart dacht ik een Europese webshop in
gebruik
( is er nu ook al, alleen excuseren ze zich daar
vanwege
het nog niet klaar zijn van de website )

Ze dreigen al járen met die website, maar met de daar genoemde adviesprijzen, kunnen ze beter maar geeneens beginnen.

Uit de oude doos:

Mooi klokje.
Ik heb deze ooit ook als tweede tourbillon willen kopen, maar ik was net te laat. De prijs ging al snel omhoog. Ik heb zelf wel wat ik min of meer beschouw als de goedkoopste echte tourbillon ter wereld.
Ik heb er een aantal jaren geleden ca 350 Euro voor betaald. Hij is merkloos. Ik haal hem af en toe eens te voorschijn en hij loopt nog steeds prima en ziet er best goed uit. In China zou hij slechts ca 150 USD hebben gekost, maar het lukte niet om hem rechtsreeks te kopen, aangezien mijn Chinees nogal slecht is :wink:

1 like

Iets met deze link? Ik krijg een ‘Error 522’ van freebits.nl…?

Voorts wat betreft de verwijzing naar Conrad: Ik heb ook eens even gekeken daar, op hun site. Zo te zien zijn die van Seagull afkomstige (maar in de Conrad versie merkloze) mechanische klokjes niet meer in de verkoopcollectie. Ik kan me herinneren dat ze ooit die dingen wel hadden, enige jaren terug en ook een model met een zgn. ‘open heart’ wijzerplaat, waar je dus de balans kunt zien draaien. Niet te verwarren met een echte tourbillon natuurlijk. Dan zit je al gauw, zoals OP ook al aangaf in de prijsklasse van een paar K.

Jammer wel dat Conrad die goedkope Seagulls niet meer voert trouwens, voor de prijs (ik dacht me te herinneren rond of minder dan €100,–) waren het best mooie klokjes. Ik koop met regelmaat kleine elektronische meestal PC gerelateerde dingetjes bij Conrad en met de betrouwbaarheid en de garantie zit het daar wel goed.

Overigens heb ik ook al zeker 4 jaar zo’n zo’n quartz radio horloge van ze. Super makkelijk (altijd ècht op zomer - en winter tijd) en super nauwkeurig. Ik draag het niet, het ding hangt boven mijn PC beeldscherm als referentieklok.

Terug on topic: waanzinnig mooi - voor de heb - zo’n echte tourbillon! Ik zou 'm niet zomaar durven dragen. Zal toch best wel kwetsbaar zijn? En 2000 tot 4000 euro? Dik een factor 20 boven mijn reguliere budget… :frowning: Ik heb wel een Detomasso Savona. Eigenlijk ook een Seagull, met hun super degelijke Chinese versie van het onverwoestbare Unitas uurwerk.

1 like