Mooiste horlogemerknamen

Leijona!

1 like

Omega een prachtnaam voor een pracht horloge

Krachtig & elegant

1 like

Aparte horloges, maar de naam DOXA!!!

Ik zou die begintune niet uit mijn hoofd kunnen krijgen!!

2 likes

@anon766544.

Ik heb twee Breytenbach horloges in bezit, twee quartz.

Ze ‘lopen’ +4 seconden per jaar, goed voor dit 'eurasian’
merk. Er zit namelijk wél in ieder horloge van die twee
een Ronda-quartz-uurwerkje verwerkt.

Mooie naam - BREYTENBACH - (dus: swiss quartz inside).

Sinds ik een tijd geleden ontdekt heb dat je Longines uitspreekt als [lĂČnzjien] en niet op z’n engelands als [londjainzzz] of op z’n nederlands zoals je het schrijft vind ik dat een heerlijke naam.
Moet ook altijd lachen als mensen het hebben over [tiewiestiel] of [téwéstie]> in plaats van [tiedoubleyoustiel].

Toen ik mijn Nomos kocht sprak ik met een wildvreemde man af (@SuperC) , ergens langs de snelweg, bij de betaling corrigeerde mijn telefoon Nomos naar Homo’s. Zo dreigden die euro’s toch een ongebruikelijk tintje te krijgen :flushed:

“ergens langs de snelweg” was overigens gewoon een restaurant en het was klaarlichte dag (verzachtende omstandigheden)

5 likes

Zenith, het hoogste punt van de sterrenhemel.

1 like

MeisterSinger natuurlijk, een naam met cachet :ok_hand:t4:

  1. Omega

  2. Longiness

  3. Jaeger LeCoultre

Verder kan ik niet echt komenđŸ€”

  1. Ulysse Nardin

  2. Vacheron Constantin

  3. Parmigiani Fleurier

Ik stel me voor dat het niet TEK HOIER is maar TAAK HOIER gezien het feit het geen Engels maar Zwitsers bedrijf is.

Uiteraard maken Hodinkee, The Urban Gentry, Theo & Harris, Bark & Jack etc er het eerste van waardoor veel mensen op het verkeerde spoor worden gezet


1 like

Ikzelf vind namen als Jaeger LeCoultre, Vacheron Constantin en Ulysse Nardin schitterend.

Dat is naĂŻef , als je uitleg moet geven en je verteld dit stukje gaan ze al helemaal niet meer geloven.

Kan herinneren
 ergens langs de snelweg
 p plaats waar ook gewoon een restaurant was.
Lekker in de auto met vrouwlief
 lekker knuffelen
 lekker
 op de achterbank
 ineens stonden er van de parking h#m#s met uitgepakt gereedschap te kijken en te ehhhhhh bij onze auto.
Bleek dat het staartje van de p plaats een meeting point was voor dat volk.
Ergens overdag langs de snelweg op een p plaats met restaurant.

Verrekte off topic dit 

Ehm.

Ik hou van korte krachtige namen.
Zenith
Nomos
Breitling
Oris

Of niet uit te spreken of alleen via hulp van google juist te spellen lange namen. Lekker chique !

1 like

Ja, sommige mensen hebben niet alleen het taalkundig vermogen om het uit te spreken, maar ook nog om ervan te genieten! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zonder gein, er zijn betere namen. frederique constant vind ik een van de beste

2 likes
  1. Longines, 2. Jaeger me coultre 3 omega

Dit zou kunnen helpen:

Admit it, you’ve never been quite sure if you’re pronouncing all your favorite watch brands correctly. No need to stress any longer, the experts at Crown & Caliber are here to help. Listed below are the phonetic pronunciations of the more difficult watch names. So study up, and you’ll be sounding like a true timepiece connoisseur in no time.

A. LANGE & SÖHNE – AH LAHN GUH AND ZO NUH
AUDEMARS PIGUET – AWE DUH MAHR PEE GAY
BAUME & MERCIER – BOWM AND MURSE EE AY
BLANCPAIN – BLAHNK PAN
BOVET – BO VAY
BREGUET – BREH GAY
BREITLING – BRITE LING
BVLGARI – BUL GUH REE
CARTIER – KARR TEE AY
CHOPARD – SHOW PARD
CORUM – KOR UM
EBEL – EE BELL
FRANCK MULLER – FRAHNK MYOU LER
GIRARD-PERREGAUX – ZHEE RAHRD PAIR UH GO
GLASHÜTTE ORIGINAL – GLASS HOO TUH OR IG IN AHL
HUBLOT – U BLOW
IWC SCHAFFHAUSEN – I W C SHAFF HOWZ IN
JAEGER-LECOULTRE – ZHEY ZHER LEH KOOLT
LONGINES – LAWN JEEN
LOUIS VUITTON – LOO EE VWEE TAHN
MONTBLANC – MOHNT BLAHNK
MOVADO – MUH VAH DOE
OMEGA – O MAY GUH
PATEK PHILIPPE – PAH TEK FILL EEP
PIAGET – PEE AH ZHAY
TAG HEUER – TAG HOI UR
TISSOT – TEE SO
ULYSSE NARDIN– YOU LEESE NAHR DAN (LAST SYLLABLE IS A SHORT, NASAL “A” WITH THE “N” ALMOST SILENT)
UNIVERSAL GENEVE – UNIVERSAL JEH NEV
VACHERON CONSTANTIN – VASH ER AHN KON STAN TAN (LAST SYLLABLE IS LIKE THAT OF ULYSSE NARDIN)
VAN CLEEF & ARPELS – VAN CLEEF AND AHR PELL
ZENITH – ZEH NITH

1 like

Ik zeg altijd Tee-wee-steel. Het is een Nederlands merk, en ik weiger om daar een internationale allure aan te geven omdat die merknaam de ambitie van het product overtreft. Sowieso probeer ik het niet te veel over teeweesteel te hebben.

Een mooie horlogenaam is Moser et Kompanjie. Ook Zjeezjee-le-koeltre doet het goed. :slight_smile: Maar verder zijn de namen voor mij minder interessant dan de producten zelf.

What’s in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet.

En wat @pulsar96 al ziet, bij de eerste gaat het al fout. Niet alleen de and, maar ook Söhne wordt niet als Zo-nuh uitgesproken.

Je moet nooit, maar dan ook nooit fonetische tips aannemen van een stel Britten of Amerikanen. Ze kunnen het gewoon niet.

2 likes

De eerste gaat al fout, het is Duits, dus geen “and”, maar “und”.

1 like