Mooiste wijzerplaat ooit?

Deze onlangs op WatchTime gezien en gepast. Echt onder de indruk van deze guilloche wijzerplaat en de diepe blauwe kleur. Helaas moet ik nog even doorsparen

15 likes

:star_struck:

1 like

Deze zal wel niet winnen maar verdient wel een eervolle vermelding

8 likes
1 like

Deze vintage Longines uit begin jaren ‘60 mag hier wel meedoen, vind ik. Ongelooflijk zoals de facetten met het licht spelen. De wijzerplaat is bovendien extreem goed qua afwerkingsniveau.

36 likes

Nog nooit gezien, wat een schoonheid!

1 like

Soms hoeft het niet zo duur / ingewikkeld te zijn


Maar het kan natuurlijk wel

43707b828d1a960685a0b3ae165f0e7862100104_1_690x457

17 likes

Heerlijk

12 likes

7 likes

En deze moest ik even terugzoeken, die de mooiste maar wel heel mooi!

4 likes

afbeelding

Ming Watch heeft inderdaad prachtige ontwerpen. Wel een paar jaar sparen en wachtlijst :sweat_smile:

2 likes

A propos guilloche:

En uiteraard

Ik wil ooit nog een Breguet Classique met guilloche dial hebben. In goud, grappig genoeg. Omdat ik vind dat dat het enige horloge is wat die investering waard zou zijn. Voor mij, welteverstaan.

15 likes

Om te watertanden en te smullen zo mooi :heart_eyes:


Wel kostbaar uiteraard

9 likes

De details zijn van een bizarre schoonheid. En, iets te wensen is altijd fijn. Zeg maar :crazy_face:

1 like

9 likes

Die bovenste foto illustreert mooi wat het probleem met Grand Seiko is: Als je 'm niet in het handje hebt weet je vaak niet wat er loos is met zo’n horloge.


Neem nu iets simpels als dit. Negen van de tien keer heb je geen idee dat dat horloge bruin is, en niet zwart, en dat er sprake is van een sunburst.

7 likes

Tjahhh er is voor mij maar 1 onbetwiste winnaar als het gaat om de mooiste wijzerplaat… die gaat naar grand seiko.

Al vind ik de mat witte wijzerplaat van rolex ook aardig gelukt!

15 likes

Idd exact dit

1 like

Ik vind deze alle fraai in hun genre .

3 likes

Voor mij absoluut de mooiste wijzerplaat.

6 likes