N.A. King Seiko SPB291

Tja. Lastige van kleur op de dial is m.i. dat het nogal bepalend is voor de kleur band. Hier zou ik niet snel bruin op doen, ik kom inderdaad op grijs of zwart uit. Wit als je gek wil doen.

Jouw grijze band kan, maar ik vind 'm wel wat flets of basic ogen tov het horloge. Doet 'm geen goed, zeg maar. De KS vind ik aan de andere kant van tool watch, waardoor ik zelf eerder een meer luxe ogende band zou pakken. Voor mijn KS, groen, wel eens gespeeld met het idee van een vrij platte zwarte krokoband, dat zie je ook op de klassieke modellen terug. Of hagedis: deze Hirsch heeft m’n vrouw, ook een mooie band:

Alleen heb ik helemaal niks met zwarte banden…

Voor jouw kleur zou ik kijken naar een gladlederen band, met iets van een motief/structuur, wel in grijs. Iets als Saffiano leder, zoiets:

Kost een appel en ei bij horlogebanden.com, maar weet ff niet de maat die je moet hebben. 19mm vrees ik :face_with_peeking_eye:

1 like

Bedankt voor je input! Kan ik zeer waarderen.

Bruin is inderdaad geen optie. Ik heb nog een stingray leren zwarte band van mijn vintage Rolex geprobeerd en dat was ook wel aardig maar heeft me niet overtuigd. Bij het horloge werd een ook een wit leren band van Seiko geleverd maar ik vind witte banden helemaal niks. Bleef dus over grijs.

Persoonijk heb ik liever een suede band ipv een glad leren band of een exotische leren band vandaar mijn keus voor deze 19mm Molequin. Kostte helaas geen appel en ei. Ik houd het dus voorlopig bij deze tot ik eens een bandje zie waarvan ik denk “wow, dat is hem”.

1 like

Prachtig horloge en een heel bijzondere wijzerplaat. Met recht een begeerlijke aanwinst!

1 like

Prachtig!

1 like

Schitterend! Ook in Hongkong een keer gepast. Toen trekker niet overgehaald. Nu ik je foto zie weer aan twijfele

1 like

Gefeliciteerd. :+1:

1 like

Mooi horloge, veel draagplezier!

1 like