Ligt er een beetje aan waar het gebeurt, maar ik heb niet al te veel horloges en ook geen geduld om lang te wachten. Sommige merken vragen immense bedragen voor batterijwissels (looking at your Cartier) en vragen er ook flink wat tijd voor +/- 10 weken ofzo.
Ja dat is een serieus mooie
Ja ach, ieder horloge heeft wel iets.
Een automaat raden ze aan om de 5 jaar te servicen en hier zijn de bedragen ook niet misselijk van.
Dat is waar, maar een keer in de 5 jaar daar past soms 2 keer een batterijwissel in van de quartz en dan ben ik hem dus 2 keer kwijt i.p.v. één keer…
Gefeliciteerd! Ziet er op de foto’s al mooi uit.
Heeft de GS quartz ook zo’n smooth-lopende secondewijzer? En wat is de functie van de rode wijzer?
Daar heb jij gelijk in, al zal een full service vaak wel langer duren dan een batterijwissel.
Ach ja, zoals eerder gezegd. Ieder horloge heeft wel iets
Die wijzerplaat.
Schitterend
Maar geen fijnafstelling op de gesp en dat trek ik maar moeilijk
Net zoals bij de Aqua Terra bijvoorbeeld
Baal ik van
Congrats, heel mooi! Geniet ervan, zijn bijzondere horloges.
Is goed af te stellen met 2 halve schakels.
Hele mooie dit! Geniet ervan!
In principe kan het wisselen van een batterij en weer waterdicht maken voor een paar tientjes bij een goede lokale horlogemaker… quartz is juist perfect als je hem niet lang kwijt wil zijn…
Rode wijzer is de GMT wijzer (voor de 2de tijdzone) en de 9F quartz hebben geen ‘smooth’ secondewijzer, deze tikken van seconde naar seconde…
Secone wijzer gaat 2 x per seconde
Die laatste woorden hier zijn heel belangrijk ja, we hebben me hier een paar prutsers in de buurt die alles kapot krijgen, daar zou ik nog geen horloge van een paar tientjes naartoe brengen.
Ow dat is nieuw voor mij, heb jij een bijzondere uitvoering dan?
Magnifiek. Geniet ervan. Prachtig horloge.
Heb ik eerder geprobeerd met half links, net niet prettig genoeg
Prachtig!
Gefeliciteerd en welkom bij de club!