NA: 2 Steinharts

Leuk die flieger!

Mooie klokjes!! Prima klok voor prima prijs

IWC is een van de oorspronkelijke Flieger-uhren bouwers, samen met Laco, A Lange, Wempe en Stowa. Ik vond hier nog een interessante link naar de geschiedenis:

http://www.konradknirim.online.de/rlm1.pdf

Het is het Duitse ReichsLuftfahrtMinisterium geweest wat de standaard Fl. 23883 dicteerde die nu nog vaak op de zijkant staat. Deze klokkenbouwers werden opgedragen om dit te bouwen volgens spec, waarschijnlijk ook op straffe van invasie of zo. :slight_smile:

Als je dus een Flieger bouwt, zou je aan de specificaties van het Reichsluftfahrtministerium moeten voldoen, en dat lukt Steinhart hier heel aardig, afgezien van de grootte (zou 55mm moeten zijn) en de lengte van de armband (want we dragen 'm niet meer over de jas heen).

Net wat je zelf ook zegt. IWC heeft daar weinig mee te maken. Ik vind die Steinhart grappig omdat ie nog een totaal eigen kroon heeft, en goudkleurige wijzers. Dat zijn zo kleine details die toch afwijken en 'm eigen maken. En met 12mm hoogte is het nog zeer draagbaar. Evengoed vind ik 'm te groot en werkt de keuze van goud niet voor me.

Trouwens, Steinhart heeft net wel een van de beter uitgevoerde regulateurtjes uitgebracht:

3 likes