@Tissot62, Coenraad, ik heb je al een tijdje de volgende vraag willen stellen, daar je op mij overkomt als een man, die zijn horloges goed behandelt en die hen exáct op tijd zet …
(bv. net als ikzelf exáct op ook maar de kwartminuut qua wijzers). Zit ik op het juiste spoor met mijn inschatting vanje precieze inborst, Coenraad ?
Tja,
op de seconde nauwkeurig, dat hoeft voor mij niet!!
Doch, de juiste tijd wil ik maar al te graag van mijn geliefde Horloges aflezen!!
En voorts, behandel ik mijn Horloges met de nodige aandacht.
Zorgvuldig omgaan met alles en iedereen wat je is toevertrouwd,
zodat je een leven in de juiste maat kunt leiden!!
Ik ben het met je eens, mooie band.
Ik heb een polsomtrek van 19,5 cm.
Dat gaat gelukkig net goed op de uiterste stand.
Alsof de vorige eigenaar dezelfde polsomtrek had als ik, ik hoefde er niks aan te verstellen.
@Tissot62, Coenraad, wat heb je 't allemaal duidelijk weten te zeggen, in mooie woorden ook nog. Hetgeen we op het horlogeforum van jou diep van binnen ook zéker weten.
Met “op de seconde nauwkeurig” bedoel ik eigenlijk de juiste gangwaarde en -aanduiding(en). Bv. op 15 sekonden staat de secondenwijzer ook op 1/4 voorbij de betreffende indice, bij 30 seconden op 1/2 tussen de indices etcetera.
Daarbij bedoel ik niet, dat de uurwerkjes moeten lopen “als een atoomklok gelijk.” Ik hoop dat ik het je een beetje heb kunnen duiden, Coenraad.
N.B. : dank voor je mooie antwoord “in bijna prozaïsche stijl.”