Na al die tijd ook maar lid geworden

Al eens gekeken naar een Alpina Startimer?
https://www.chrono24.nl/alpina/startimer-pilot-automatic--mod1453.htm

1 like

tja that the big uuh small question :smile: … als je hem graag wil, doorsparen… als je 1K eigenlijk genoeg vindt, dan niet verder kijken naar een hoger segment.
Het is maar wat je er voor kwijt wilt. Genoeg keuze in deze modellen.

Hier heb je ook nog genoeg keuze.
Laco is bv een kwalitatief goed merk, waar je relatief veel horloge krijgt voor weinig geld.

Persoonlijk ben ik bv erg gecharmeerd van de nieuwe Khaki Field van Hamilton, deze heeft wel een pilot look maar is het niet.

A propos RAF / Brits ontwerp in je horloge, als het een field watch mag zijn:

Ikzelf vind het van de zotte om 4000 ball’n uut te gev’n oan 'n Flieger met 'n Sellita SW300 aan boord. Dan is een Smiths voor een Brits ontwerp leuker met zo’n 450 Ekkies, anti-magnetische kooi, ETA Elabore en 100m WR spec.

Maar goed, IWC heeft standing. :slight_smile:

3 likes

Die Smiths is idd erg fraai. Maar oei oei oei zo’n Iwc is inderdaad wel een statement.

Die Hamilton is erg fraai. Love it

Nice. Very Nice indeed. Maar die Iwc zit sinds gisteren serieus mijn balletjes te kietelen. Maar de investering is pittig. Maar ik vrees dat het het toch gaat worden.

Dan lekker voor IWC gaan. :+1:

Hahahaha… Ja, dat vind ik nou ook. Het probleem is dat ik geloof dat we over de aard van het statement van mening verschillen.

Begrijp me niet verkeerd. De IWC is zeker drie keer zo mooi afgewerkt als de Smiths. Daarom zou ik er 1400 pietermannen voor over hebben. Trouwens, nu ik zo aan 1400 pietermannen denk:

De Mühle Glashütte Terrasport II is ergens tussen de 1300 en 1000 pietermannen te vinden.

40mm, 100m WR, hele fatsoenlijke kristallen en een ontwerp wat net tussen de Duitse en RAF fliegers in zit wat mij betreft. Uit ervaring kan ik je mededelen dat deze mensen veel horloge leveren voor hun geld en dat de uurwerken gewoon leuk gedecoreerd zijn.

En het is weer eens wat anders.

3 likes

Pfffg dat is een mooie.

1 like

Die is verrekte mooi zeg. Ik leer hier veel bij op het forum :blush:

1 like

Ik mag je nu al! Welkom!

4 likes

Welkom !
attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

1 like

Ja aan horloges van merken als een Ginault en Steinhart, vind het wel erg goedkoop jatwerk. Zullen daarentegen wel prima horloges zijn.

Gaaf maar die datum? Haal dan gewoon die 3 weg en schuif het venster een stukkie op naar rechts.
Kende deze nog niet, en Muhle is toch wel kwaliteit.

2 likes

Dat was ook mijn gedachte, al ben ik blij dat ze de 3 dan weer niet afgekapt hebben. Er zijn vier (!) versies van de Terrasport, en een GMT, dus je kunt de wijzerplaat/maat zoeken die je mooi vindt.

Zo gelikt als de website van Stowa is het allemaal nog niet. Check ook, in het kader van de iets te grote fieldfliegers, de Lunova Datum. Die is mooi, maar helaas 43mm.

:+1:

2 likes

Ja dat vind ik wel erg aan de maat inderdaad, 39mm zou het goed doen. Die GMT is het mooist al je het mij vraagt. En die site is ruk, daar kan ik geen kwartier rond hangen met al die opspringende grote witte vlakken van info, beter dat ze die er onder zetten of zo, gewoon statisch, want dit is niet echt uitnodigend.

2 likes

Het duimen heeft geholpen :+1:

1 like

Welkom en veel plezier hier. Groetjes.

1 like