Ik denk eerder dat dat de prijs van een reparatie of een beurtje was.
Het staat namelijk op een reparatiebonnetje van ID Swiss.
Eindelijk eens iemand die Den Haag op waarde schat
Ik woon er al 40 jaar
Toch staat er op de bon erboven, op de foto, dezelfde datum bij ‘aankoopdatum’…
Mooie vondst en het ziet er nog super uit!
Ik denk niet dat die 2 bonnen bij die B&M horen,maar bij een ID Swiss horloge die je schoonvader toendertijd in Den Haag gekocht heeft.
Leuk horloge joh.
In die andere draad zie je dat Baumatic kennelijk ook met een full size rotor is uitgebracht. Geen foto van het zijaanzicht daarvan. Je hebt gelijk dat de slankheid een microrotor doet vermoeden, maar om het zeker te weten moet hij even open.
Doe mij ook zo’n schoonvader!
Hierbij mijn B&M Baumatic, ook een automatic dus
Deze heeft een. Baumgartner 158 caliber en je ziet dat de rotor met 2 kleine schroefjes vast zit.
Gerammel kan goed zijn van loszittende rotor, mede verklaard door wel opwinding dmv kroon. Je kunt achterdeksel losmaken boven een theedoek en met een beetje geluk heb je de rotor en de schroefjes meteen te pakken. Met een kleinde schroevendraaier weer voorzichtig vastzetten en je zoldervondst functioneert weer voor de volle 100%. Wil je het biet zelf doen, dan kan dit nooit een kostbare ingreep zijn door een een horlogemaker, klaar terwijl u wacht zou ik zeggen.
Zoals je ziet is het logo van jouw B&M anders, dit logo (Pi) werd door B&M vanaf 1964 gebruikt.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
gekocht als nieuw in 1988 en dan gelijk een reparatie van 124 gld?
ook een beetje vreemd…
Een Baume et Mercier baumatic koste in 1988* echt geen 124 gulden.
Die bon en doos is echt van een ander horloge
- Volgens mij werd het micro rotor uurwerk niet meer door B&M gebruikt in 88.
Zou ook kunnen, ik zal het eens vragen!
Je hebt gelijk goed geredeneerd zeg!!
Mijn schoonvader: ‘dat klopt, Kees. Zijn voorganger verloor ik tijdens een val met skieën in 1979. De BM zal dus van 1979 zijn. Gekocht in de Passage in de uitverkoop voor ongeveer 300 gulden. Dit horloge heeft gewerkt tot 1988. Toen kocht ik een veel goedkoper horloge, waarvan jij de bon daar hebt.’
Daar wil je nog niet begraven liggen, laat staan wonen.
Waar woon jij dan, Gobert?
Dus
Andere kant van de A12.
Ah, jij gelukkig ook niet als Hilligersberger.
Ga ff de.zolder op…