NA: Breitling Navitimer 806 1966

Reactie #45 en ben het roerend met mijn voorgangers eens. Prachtig!

Vroeger kon ik Breitling absoluut niet waarderen, maar wijsheid komt met de jaren zeggen ze wel eens :wink:

Dit is een prachtige tijdcapsule die met trots gedragen kan worden…heerlijk!

1 like

Wauw! Prachtige Navi! Enjoy :wink:

1 like

U vraagt, wij draaien :slight_smile: Zo heb ik 'm ontvangen, full set en zelfs met originele gesp, maar het bandje was helaas te kort voor mijn pols:

6 likes

Erg gaaf horloge en mooi dat je een goede hebt weten te vinden! Geniet ervan! :ok_hand: Heb ooit gelezen dat vintage Navitimers helaas het mijnenveld der mijnenvelden is. :slightly_frowning_face:

2 likes

Klopt inderdaad. Deze kan ik traceren tot de eerste eigenaar. Een andere vriend is hem daar immers gaan ophalen in Stuttgart, en heeft hem dan verkocht aan @hxcmdp.

Deze is amper gedragen geweest, maar is ook onaangeroerd verder. Binnenwerk ziet er naar het schijnt ook top uit (zelf nog niet opengehad).

2 likes

Jazeker, aan de afgrond bloeien de mooiste orchideeën. :wink:

2 likes

Mooi, maakt het toch net iets specialer.
Nu maar hopen dat die gesp op die nieuwe band past. :grinning:

1 like

Helaas niet… Die oude banden hadden een extreme taper van 22mm => 16mm. Dat zijn maten die je niet zo makkelijk meer vindt.

Eerlijk gezegd staat dat ook niet zo op mijn enorme pols… Een taper is altijd wel mooi, maar 22=>20 staat het best mij bij.

Ik heb nog een nieuwe Breitling band liggen voor mijn Super Connie (eentje via dit forum gekocht en identiek aan diegene die er origineel bijzat maar nu vermist is). Misschien transplanteer ik gewoon die gesp wel even.

1 like

Benieuwd hoe die racing staat, zit daar ook wel eens naar te kijken. Mijn huidige Hirsch is een mooie band, maar soms net te sjiek / chique.

3 likes

Kijk eens aan, z’n tweelingsbroertje is er ook :slight_smile:

Ik kreeg van iemand de opmerking dat dit horloge niet op een moderne band hoort. En ik kreeg al helemaal kritiek op de vouwsluiting :smiley: Persoonlijk vind ik dat dit horloge op elke band prima staat, maar het klopt wel dat een vintage-look band wel het meer af maakt.

Door bovenstaande post van @Klokkengek zit ik nu ook te kijken naar deze staalband, lijkt me ook wel cool:
https://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p29504h1625s1628-Uhrenarmband-Konstan.html

image

4 likes

Leuk draadje, congrats!

Ook ik heb een 806 incoming, maar dan een Big Eye :slightly_smiling_face:

2 likes

Nice! Zeker eens komen laten zien dan :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd! Mooie horloge

1 like

Ik zeg deze woorden niet vaak samen, maar als ik het doe, meen ik het uit de grond van mijn hart: prachtige Breitling! Ook die van jou, @H-plar. Altijd een genot om te zien.

Tof dat je de moeite hebt genomen om er een uitgebreid verhaal bij te schrijven. Zo’n stalen band met gaten lijkt me heel gaaf bij dit horloge! Ik feliciteer je en wens je lang en veel plezier met deze mooie aanwinst.

2 likes

Kijk, dat zijn nou nog eens bekende lieden waar je mee voor de dag kunt komen.

Leuk verhaal, mooi horloge.

Veel plezier er mee.

Nee, de zwarte croco waar je 'm op had vind ik nog het mooist. Understated, en leidt dus niet de aandacht af van het horloge.

Maar ja, ik ben geen staal mens. Als het dan staal moet zijn het liefst gewoon een saaie Oyster achtige band. BoR, Jubijay, Razor, Milanaise, Engineers en stalen rally doen het allemaal niet voor me. :slight_smile: :pray:

2 likes

Op een oudje zoals deze mag het wel omdat het “period correct” is vind ik…

Ik heb een enorme voorliefde voor stalen banden, maar heb een hekel aan de “gap” die er is als je geen voorgevormde endlinks hebt. Maar met een stalen rally band (of een mesh) heb je dat bijna nooit en dan stoort me dat minder.

Een BoR/Jubilee/etc zouden mij enkel interesseren als die gaten opgevuld zijn. Er bestaat trouwens een originele Breitling meshband voor de 806, maar die is dermate zeldzaam en duur dat ik dat idee maar heb laten varen :smiley:

2 likes

Beauty! Een echte droomklok. Geniet ervan.

1 like

Wow wat een schitterend horloge. Een navitimer komt er hier hopelijk ook nog wel :heart_eyes::ok_hand:

1 like

Pas in het bezit gekomen van een 806, na het overlijden van mijn neef die piloot was in de jaren 60. Doos of certificaat heb ik jammer genoeg niet, maar ik neem aan dat het niet thuishoort in het mijnenveld der mijnenvelden. Zegt de achterzijde iets meer aan de kenners?

4 likes

Prachtige aanwinst!