NA: Bulova Lunar Pilot 98A305

Zit zo te zien als gegoten!
Mooi hoor :+1:

eerst en vooral, een leuke collectie al :+1:
en je nieuwe aankoop: :star_struck: prachtige Bulova :ok_hand:

die zou volgens mij mooi passen in de collectie :+1:

Gefeliciteerd met dit prachtige horloge.
Past inderdaad goed om je pols.

Gefeliciteerd met je NA.
Geniet er met volle teugen van!!

Dag Rio. Bedankt! Ik heb geen idee wat mijn polsmaat is. dat zou ik eens op moeten meten.

Ziet er goed uit.
Toch maar een keer zelf gaan passen😀.

Doe geen moeite! Hij zit jou in ieder geval als gegoten! Geniet ervan:)

Gefeliciteerd met deze mooi en aparte NA. En goed dat je hem op Amazon gekocht hebt; met krenterige juweliers die geen cent korting willen geven moet je geen zaken doen!
Overigens is deze, en zijn broer met de zwarte plaat, o.a. ook voordelig te koop bij Luna TIme. Misschien een tip om het gezin compleet te maken :wink:

1 like

Yep, terwijl de Bulova gedragen werd tijdens een maanrit omdat het glas van de Speedmaster eruit viel :joy:

Niet de originele kleur maar toch stiekem wel heel lekker en mooi!

Wat is je polsomtrek?

Ik vind 'm gewoon helemaal super! Veel plezier ermee!

Bedankt Huibert! Wat betreft de krenterige juweliers heb je zeker gelijk. Liefhebbers weten wel wat de marges in deze branche zijn. Die zwarte vind ik persoonlijk iets minder mooi, om een of andere reden lijkt de dial meer volgepropt met cijfers. Dat komt door de verschillen in kleurencombinatie denk ik.

1 like

Ja nu je het zegt valt dat inderdaad op.

1 like

Ben ik de enige die dit niet begrijpt? Iets heeft een prijs, daar ben je het mee eens of niet. Mede op basis van de prijs bepaal je of je iets wilt hebben of niet. Of zie ik dit te zwart-wit? Op een rommelmarkt, of soit, zelfs op Marktplaats, begrijp ik het (al doe ik dat zelf ook daar niet) maar in een winkel niet, tenzij je dan weer meerdere dingen tegelijk koopt.

Dat gezegd hebbende, mooi horloge, draag het in goede gezondheid!

2 likes

Dankjewel Phodebimos. Er zullen vast mensen zijn die van mening zijn dat bij de juwelier onderhandelen not done is. Ik geef altijd duidelijk aan dat ik een liefhebber ben met een budget. Voor mij is het te vergelijken met het kopen van auto. Op luxezaken zit altijd een aardige marge waardoor je niet moet schuwen om die korting van 15-20% te bedingen.

2 likes

Super horloge met een mooie geschiedenis erachter, ik heb ze ook beide in 43,5 mm

Erg veel draag plezier :+1:t4::+1:t4::+1:t4:

2 likes

Heel mooi horloge heb in het verleden de zwarte wijzerplaat gehad, nog steeds spijt van dat ik hem verkocht heb :sweat_smile:

Zou die eerst irl gaan zien. Valt imho wat groot om de pols door de lugs.

Je bent nog behoorlijk groen in het (bedrijfs)leven als je denkt dat er op horloges en andere luxeartikelen een hoge marge zit.

Volgens mij is dit wel algemeen bekend.

In brutomarges kan dit zeker, maar alleen in tech of finance. Dit zijn echt uitzonderingen op de norm. Op basis hiervan kun je niet zeggen dat marges op luxeartikelen in zijn algemeenheid niet hoog zijn. Een goede brutomarge is +/- 50 procent. Op retail producten is de brutomarge vaak wel wat lager. Wat betreft het hogere horlogesegment zijn de winstmarges +/- 50 procent. Ik vind dat we aan kunnen nemen dat het bij midden/lager segment horloges de winstmarge om en nabij de 30 procent ligt. Daar zit zeker wel speelruimte voor consumenten zoals mij.

Bedankt voor je bericht. Ik ga er zeker van genieten!

1 like