In mijn bescheiden verzameling had ik maar 2 automaten.
Ongeveer iets meer dan 2 jaar geleden gok ik had ik bijna een Vintage Certina Waterking 275 gekocht, na wat twijfel toch maar van af gezien.
Na verloop van tijd 2 Certina Quartz bemachtigd en eigen zeer tevreden mee.
Niks mis met Quartz maar na een lange tijd dragen vond ik het toch jammer dat het geen automatische horloges waren.
Certina had toch een beetje mijn hart gestolen dus wilde een mooie vintage automaat voor in de plaats van de 2 Quartz klokken.
Met regelmaat zag ik ze voorbijkomen in diverse modellen, uitvoeringen en de een was totaal afgeleefd de ander leek wel nieuw, maar de knoop uiteindelijk nooit door gehakt.
Totdat……
Ik een week of 3 geleden een Certina tegen kwam die mijn niet los liet.
Zag de foto’s en en sprak mij direct aan, steeds bleef ik terugkomen en ondanks er twijfel was….je weet het nooit natuurlijk als je online iets koopt, wist ik zeker dat dit het moets worden.
Snel de knoop door gehakt om er zeker van te zijn dat niemand mij voor was.
Heb er even op moeten wachten wat hij kwam helemaal uit Italië maar ik ben blij met het resultaat en de staat waarin het verkeerd.
Ik heb het net uit doos gehaald dus moet de tijd nog goed zetten.
Hier paar plaatjes
Het verhaal zover dit klopt achter het horloge:
De eerste eigenaar kocht dit in een oude horloge zaak in Duitsland als een NOS en was een echte verzamelaar, die heeft het 3 jaar geleden verkocht aan iemand in Italië en deze persoon heeft heet weinig gedragen. Nu in mijn bezit als ik het mag geloven de 3e eigenaar en het horloge uit omstreeks 1966.
Of het klopt geen idee maar ik ben er blij mee en zeker gezien de staat.
En leuk verhaal achter het horloge