NA: Citizen 3810-894774SMK

Ik ben zo’n ontzettende impulskoper. En zo is het dat vandaag mijn derde vintage horloge binnen kwam. Vorige maand kocht ik een Longines Conquest uit de 70’s en een Seiko Grand Quartz.

Ik was niet specifiek op zoek, ik zat namelijk op Oir Italy te bladeren naar (nieuwe/moderne) Citizen Italy special editions; omdat dat land er meer heeft dan wie dan ook.

Zie ik daar tussen alle nieuwe aanbiedingen -sommige met foto maar de meeste met digitale renders- ineens deze foto staan:

En onmiddellijk ging mijn oog die kant op. Wat een leuke details op de wijzerplaat. Het is een Italiaanse verkoper dus Google translate hielp me bij de productomschrijving; als het goed is was het een nieuw horloge met wat ‘sporen van het liggen in het magazijn’.

Geen idee wat ik moest verwachten maar ik heb meteen besteld. Ik ging uit van een Heads Only, of een verfrommeld kartonnen doosje als verpakking. Maar vandaag kwam het dan ineens binnen.

De zak van FedEx verraadde al dat er een stevige omdoos bij zat, snel alle bubbeltjesplastic eraf gehaald en toen trof ik dit aan; wat ik maar raar vond omdat dit horloge allesbehalve een Promaster is…

Dus -nog steeds niet zeker weten wat ik aan zou treffen- maak voorzichtig die omdoos open en tref daar een verpakking aan die je tegenwoordig nooit meer ziet. Een prachtig houten kistje met mooie nerven en een sjiek deksel…. Dat allemaal om een Citizen Quartz in te versturen.

Ik ben er waanzinnig blij mee. Het is daadwerkelijk een hagelnieuw horloge, en de diepte van de wijzerplaat is nog mooier dan op de foto; een combinatie van sunburst én het terugkerende CQ-hologram maakt het iets om naar te willen kijken zonder druk te worden.

Ik kan alleen niets vinden over dit typenummer. Geen productiejaar, online catalogus of wat dan ook. Mijn inschatting is dat het een 1986 horloge is, gezien de kastvorm.
Wat denken jullie? Of weet iemand het zeker te zeggen?
En waar zou dat mooie houten kistje bij hebben gehoord?

Ik ben er in ieder geval enorm mee in m’n nopjes!

26 likes

Heb je een foto van de achterkant? Jaartal zal omstreeks 1980 liggen.

2 likes

Oh wat stom dat ik die niet heb toegevoegd, het hologramstickertje zit nog op de achterkant :smiley:

3 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze klassieke tijd genoot.
Een prachtige Citizen, ingetogen schoonheid.

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dat is het model nummer. Daarboven staat het serienummer. Die begint met 6 dat moet haast wel 1986 zijn in dit geval.

2 likes

dat is waarlijk een mooie vangst :+1:
werkelijk, ik ben onder de indruk op het totale pakket (doos en horloge)
dit moet toch wel een blijver worden als je een citizen liefhebber bent :smile:
houd hem in ere en draag hem met plezier

3 likes

Mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Gefeiciteerd

1 like

Mooie Citizen :+1:

1 like

Mooi model!!

1 like

Wat een prachtvondst! :ok_hand:t2: Gefeliciteerd!

1 like

Supergave Citizen. :ok_hand:

1 like

Zeker mooi, gefeliciteerd met deze aanwinst.

1 like

Mooie strakke kwarts! De doos zal weinig met het horloge te maken hebben, promaster is een lijn sportieve horloges.

1 like

Veel plezier ermee.

1 like

:star_struck: wat een prachtige :watch: aanwinst :partying_face: :clap: :clap: :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like