NA CWC G10
Sneller dan verwacht had ik dit simpel maar erg degelijk aanvoelend horloge binnen. Gisteren bij CWC opgestuurd en vandaag al binnen? ( het vliegtuig had zeker wind mee, berg af en zon in de rug:yum: )
Ik zat al een tijdje te loeren naar de CWC horloges en mijn oog viel eerst op de CWC Mellor-72 maar toen zag ik de G10. Ook een gaaf horloge, maar Quartz hé (dacht ik toen.) Dit maar eerst een paar maanden laten rusten. Toen tussendoor nog wat andere horloges aangeschaft. ( Mudita en Citizen oa ) Maar op de een of andere manier waren ze het voor mij net niet.
De “liefde” voor fieldwatches bleef maar bloeien. Die liefde kwam weer terug opzetten nadat ik mijn Vario 1945 D12 weer ging dragen. Dus ging mijn aandacht weer terug naar CWC. Inmiddels ook de vooroordelen mbt Quartz aan de kant geschoven. En de G10 kwam weer in beeld. Eerst maar eens een beetje de geschiedenis van dat type horloge doorlopen. En langzaam werd ik steeds meer enthousiast. Totdat ik eindelijk besloot om op de bestelknop te drukken. Dus tadaaaa!! mijn eerste CWC.
Bijna als eerste maar het nylon Natobandje vervangen door een canvas exemplaar. ( ik vind nylon/plastic bandjes gewoon 3x niks ) Maar de afstand tussen de vaste lugs en kast is heel erg krap, dus ik moest goed mijn best doen om dit canvas bandje ertussen te frotten🙄
Hoe zit ie? Ik weet het niet want je voelt `m amper zitten!
En nu de foto’s:
Hier nog met het originele bandje.