NA: De Russische kikkerkoning

Bedankt! Ik sluit niet uit dat ik je eens zal nadoen :wink:

Bedankt voor het delen. Gevolg is dat ik gisteravond 2 Amphibia’s en een Komandirski heb aangeschaft. Er staan meer mooie mods op het linkje dat je hebt geplaatst. Voor het geld kan je geen buil vallen en ik verheug me nu al.

2 likes

Hahha ja er staat een hoop moois tussen inderdaad!
Veel knutselplezier, ben benieuwd welke modellen het zijn geworden :wink: .

Hardstikke leuk klokje.
Die originele band was misschien niet veel, maar zag er niet verkeerd uit.
NATO bandjes vind ik helemaal niets, maar op leer… prima!

1 like

De originele band is inderdaad niet lelijk, maar voelt net zo premium aan als een rotte banaan.:banana:
Maar misschien ga ik hem toch voor de grap eens op maat maken(als ik eruit ben hoe :sweat_smile:), om hem een kans te geven.

2 likes

Supergave mod!
Ik wilde al een mooie rus hebben, na deze post heb ik de 100816 alvast besteld!:grin::sunglasses:

1 like

Thanks!
Ja goede keuze hoor! Ga je ook op de mod tour, of eerst maar even het origineel proberen?
Heb nu zelf de originele band er weer op en op maat gemaakt . En om eerlijk te zijn zit hij nog best goed ook :sweat_smile:

1 like

Ik ga hem eerst even origineel proberen,
maar de bedoeling is wel de modificatie uit te voeren die jij ook gedaan hebt.
Dat is toch wel een gave metamorfose!:smile:

1 like

Helemaal goed! Ik zie de foto t.z.t. wel verschijnen :ok_hand:

1 like

Houden zo !!

Mijn nieuwste aanwinst, na de mod!

6 likes

Hahha wat leuk om te zien!
Hij is goed gelukt :grin:
Goede bandkeuze ook :thumbsup:
Ik had hem toevallig gisteravond nog om!

3 likes

Nog bedankt :+1:

3 likes

Ah jij hebt de versie met de rode variant, ook mooi!
Top! :thumbsup:

Dat heb ik weer. Hulp gevraagd!
Dit horloge ook besteld (Amphibian classic 100816) en ik heb het net binnen.
Hij loopt, maar ik kan de kroon niet uittrekken om de tijd bij te stellen of om hem handmatig op te draaien.
Heb nog voorzichtig geprobeerd met een schilmesje maar hij gaf geen sjoege.
Die kroon zit muurvast. Draaien met de klok mee gaat niet (geblokkeerd). Als ik de andere kant opdraai dan draai ik de kroon gewoon los. Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. Of doe ik iets verkeerd ?
Weet iemand raad ? Of moet het horloge gewoon terug naar de leverancier (meranom) voor reparatie?
Alvast hartelijk dank.

Ja, dat is wel de bedoeling :smile: Amphibias hebben schroefkronen die inderdaad los lijken te zitten als je ze losdraait (de befaamde ‘wiebelkroon’), maar je zult zien dat dat niet zo is als je hem een beetje onder spanning houdt. Dat is een systeem wat bedacht is om de kroon te ontkoppelen van het uurwerk.

Het is de eerste keer nogal wennen :smile:

3 likes

Gewoon linksom draaien zodat de kroon loskomt. Beetje trekken en kan je het uur en datum verstellen. Nadien alles terug vast schroeven zodat er geen vocht in kan komen :wink:
Hier een beginners tutorial voor een amphibia

2 likes

Heel erg bedankt. Het werkt zo inderdaad!
Dat verwacht je niet en de gebruiksaanwijzing is daar ook niet duidelijk over.

3 likes

Racerke,
Ook hartelijk dank voor je reactie. Het werkt dus toch gelukkig!

Google maar eens op Vostok Amphibia, geschiedenis van ontstaan horloge en de gehanteerde constructie is prachtig!