NA - De top van mijn collectie is gevuld met 2 Grand Seiko's

Ik wil ook een Grand Seiko. Eerst maar eens gaan genieten van de King Seiko die onderweg is :blush:

@WilSeiko pak je de SARX035 nog wel eens gezien je SBGR309? Van al je horloges hebben die 2 toch wel behoorlijke overlap lijkt me?

1 like

image

1 like

Top combinatie! Dynamisch duo. Ik heb al een GS:

En ook ik zou er zeker nog eentje naast lusten (bijvoorbeeld een duiker of de summer van @fredpanarai1).

Geniet ervan!

2 likes

Kwijlwaardig. Mooi!

1 like

De nickname WilGrandSeiko is nog vrij!

Zijn ook tophorloges. Welke heb je onderweg?

Jazeker pak ik de SARX035 nog weleens. Die is toch weer anders. Ietsje kleiner, lichter van gewicht, vlak glas en minder zwart (tegen bruin aan).

1 like

Dank allen!!!

22 likes

De cherry :heart:

1 like

Heel mooie kleur! Hoewel voor mij een maatje te klein, sluit ik niet uit om die ook nog eens te kopen.

1 like

@WilSeiko Ik heb vandaag de 033 binnengekregen en ik vind het horloge ook net wat te klein voor mijn pols :see_no_evil:

Zonde verder een prachtig horloge

1 like

Precies ook mijn gedachte. Vóór de SARX033/035 uitkwamen waren de SARBjes nog meer waar voor je geld.

Zodra Grand Seiko een gesp met fijnafstelling aan zijn stalen banden knoopt, spring ik definitief op de Grand Seiko bandwagon

1 like

Snap ik wel. Met mijn GS’en gelukkig niet lang hoeven puzzelen voor een goede passing.
Jammer dat ze er niet meer aandacht aan besteden, of betere oplossing voor bedenken.

1 like

wat zijn ze mooi zeg, geniet ervan :+1:

1 like

Wat een mooi duo! Complimenten en felicitaties.

1 like

Mooi hoor, heel veel draagplezier :ok_hand:t2:

Zo is het toch veel leuker dan in één keer je “grail” horloge(s) kopen.

De “zoektocht” er naar toe vind ik zelf het leukste.

1 like

Heb je er wel eens één gepast? Ik kon die van mij destijds goed afstellen met die “half” links.
Microadjust is handig. Maar ik vind het vaak jammer dat de sluitingen dan zo groot worden. Eigenlijk heeft alleen IWC een mooie kleine sluiting met fijnafstelling.

2 likes

2 likes

Klopt, ik heb een IWC met die gesp. Héél goed. Echter is het zo dat een kleine gesp zoals deze, dan ook betrekkelijk weinig ruimte biedt voor extra millimeters.

Desalniettemin een fantastische gesp met een techniek die Grand Seiko ook zou kunnen toepassen.

1 like