Het forum spreekwoord lijkt meer een waarheid te zijn geworden.
“uiteindelijk wil je toch een Rolex”
Dus TADAAAAAAAAAA ik heb een Rolex gekocht!
Waarom?
Nou het zit zo, Rolex met zijn welbekende datumpuist kon ik nooit lelijk vinden maar super warm liep ik er niet van. Niks voor mij dat detail.
Maar er komen foto’s voorbij, nog meer foto’s voorbij en je merkt op dat ondanks de puist het echt wel dingetjes zijn waartegen je als liefhebben U moet zeggen tegen dit merk.
Terwijl het respect voor het merk langzaam een beetje groeit komen er ineens foto’s voorbij van modellen zonder puist, zonder datum zelfs en OEI wat mooi.
Maar goed, liefde is nog niet ontwikkeld en de drang dus niet geboren.
Sja, dan koop je een mooie Seiko omdat je deze elke keer voorbij ziet komen en ronduit GAAF vind.
Wat een mooi ding, eenmaal in huis kan ik niks anders zeggen dat ik de Seiko echt echt geweldig vind.
We hebben het over de Alpinist nu.
WTF we praten over een Seiko in een Rolex NA topic!
Leuk toch, ik ben niet merk of model minded dus dat kan gewoon.
De reden dat de Alpinist voorbij komt in dit topic is als volgt.
Het modelsoort, het design van de Alpinist deed mij toch ook een beetje laten gluren naar de explorer van Rolex.
Zelfde soort horloge, jaja maar dan anders.
Plaatjes kijken volgde, nieuwsgierigheid groeide, prijzen bekijken volgde, @HanDavinci appen omet explorer vragen gebeurde. BAM ik ben om, wil hem hebben.
Maar dan val je ineens in het Rolex gezeik.
Dingen zijn nieuw niet aan te komen en gebruikt koop ik gewoonweg liever niet.
Mailtje na mailtje maar helemaal NIKS aan te komen.
maanden en maanden wachttijden werden mij overal beloofd, ja sorry maar dan heb ik er geen zin meer in jongens.
Na een tip van @royke74 heb ik de telefoon gepakt en Gassan gebeld… BINGO, ja bingo want ze hadden er eentje liggen en ik kon hem reserveren.
Echt had geen dag later moeten komen die bingo want dan was het verhaal gewoonweg over gegaan.
Goed goed.
Vrijdag ochtend snel die kant op en laat het feest maar beginnen.
Kopje koffie, Rolex om de pols, slappe klets, andere Rolex gewoon voor de fun om de pols, koekje erbij, de explorer terug om de pols en wat gepraat over koetjes en kalfjes. Ja doe nog maar 1 koffie, daarna afhandelen want ik wil hem en moet 1400u echt terug zijn.
De complete uitleg doorstaan, betalen, de boel de rugtas in en op de motor snel weer naar huis. (met 3 plaspauzes door al die koffie!)
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik heb een Rolex explorer 1 gekocht.
Het horloge zelf in vogelvlucht.
Prachtig!!!
Afwerking uiteraard super, de combi van brush en gepolijst is precies goed.
Daarnaast klein magnifiek detail zijn de end-links. Hoe hebben ze die zo mooi en super mega strak passend gekregen. Wat een kunstwerkje is dat zeg.
De dail en de indicaties spelen echt mooi met het licht.
Super universeel inzetbaar en man dat is echt een krachtig iets, dit horloge gaat veel polstijd krijgen.
De sluiting, ik vind hem prachtig en te samen met de gematteerde bracelet is het een gouden combi. Wat een draagcomfort en geniale pasvorm mogelijkheden. PAST ALTIJD PERFECT en in 10sec aan te passen.
39mm maar draagt echt wel 40 a 41, vind ik helemaal goed… Past om elke pols.
Nadelen?
Ja die zijn er altijd, ben wel een Nederlander he dus zeiken kunnen we!
Horloge is muis en muisstil. Heel heel knap werk van Rolex maar mist wat emotie of karakter hierdoor.
Je hoort en voelt totaal geen rotor oid. Perfect uitgebalanceerd dus. Alleen wat saai.
Ga me er niet mee bezig houden hoor, als ik zo de boel gepost heb ben ik dit alweer vergeten. Ben gewoon aan het zoeken.
Heren de foto’s.
Goede morgen Rolex explorer1