NA een echt gouden Omega!

Nu ben ik wel benieuwd geraakt naar die zilveren… Foto?

1 like

Mooie, Hans, veel draagplezier, staat super, :+1::+1:

1 like

Dit is m’n Speedmaster Automatic Date Silver (39 mm)

2 likes

Dank je wel, m’n likes zijn nog steeds op :+1:t2:

Dank je wel, m’n likes zijn nog steeds op :+1:t2:

1 like

Wat een beauty Hans!
Er stijlvol!

1 like

Dank je wel Coen, de likes zijn op :+1:t2:

1 like

Die Omega De Ville is erg stijlvol; mooie combi ook met die band. Gefeliciteerd!

1 like

Dank je wel, de struisvogel leren band is idd. prachtig.

1 like

Aha. De 3513.30. Dat is toch met een 1152 binnenin? Fraai.

1 like

Klopt helemaal, Calibre 1152, Omega version of ETA/Valjoux 7750, probleemloos en nauwkeurig😀.

Dat is beter dan die reduced met de 3220. Volgens mij is dat wel exact dezelfde maat. Ik vind die 39 maat persoonlijk heerlijk. Jumbo bijvoorbeeld is top. Praktische zelfde.

1 like

Prachtig gefeliciteerd met deze fraaie Omega.

1 like

Prachtige Omega en een prachtig verhaal. Gefeliciteerd en geniet ervan.

1 like

Poooohhh wat een schitterende verschijning! Van harte gefeliciteerd! Geniet ervan! :blush::+1:

1 like

Heel mooi horloge Hans! En als oud-directeur van de Leidse instrumentmakers School vind ik het leuk te zien dat je de micrometer nog steeds kan toepassen :wink:
De speedmaster is mooi Hans, maar er zit geen Omega-uurwerk in maar een Valjoux 7750. Prima uurwerk hoor, maar een Speedmaster Professional Moonwatch is heel mooier vind ik. Staat dus om mijn verlanglijstje :wink:
En dat kan nog wel, want de enige Omega die ik heb is de oude van mijn vader, een Geneve handopwinder ui 1969.
Geniet er van Hans, je hebt iets moois gekocht man!

Groet, Dick Harms

3 likes

Dank je wel Dick, de gouden DeVille is zo mooi dat ik hem in de afgelopen week ‘s avonds regelmatig in de handen had om er even naar te kijken😁. Dat m’n Speedmaster met Caliber 1152 “gewoon” een Valjoux 7750 is, was ik mee bekend, het loopt allemaal uitstekend. De Speedmaster Professional Moonwatch blijft mij natuurlijk ook wel trekken, wie weet in de toekomst. Het lijkt me dan ook erg mooi om het uurwerk aan de achterkant te kunnen zien. Vroeger was mijn bestemming opticien of horlogemaker worden, maar ik wilde graag naar het conservatorium en dat is uiteindelijk gelukt. Nu heb ik sinds een aantal jaren horloges als liefhebberij. Wat een prachtig beroep heb jij dan gehad, als instrumentmaker en of als directeur van zo’n mooie school! Vanuit mijn vroegere schooltijd heb ik nog steeds mijn schuifmaat (Mitutoyo) bewaard en een aantal werkstukken, later heb ik alsnog een eigen micrometer gekocht. Het oorspronkelijk vak blijft wel een beetje trekken😀.

3 likes

Leuk om te lezen Hans!

Hij is in goede handen. :slight_smile:

2 likes

Ja echt wel Jaco, ik geniet er met volle teugen van, dank je wel!

1 like

Ha Hans,
Sorry voor de typo’s in mijn vorig bericht. Op de aaifoon gaat dat typen toch wat slordiger allemaal :wink:

Oorspronkelijk wilde ik ook horlogemaker worden, maar ik kom uit een familie van zeevarenden dus er was enige druk om te gaan varen… Uiteindelijk ben ik Marconist geworden en heb korte tijd als zodanig gevaren.
De Marconist was ook verantwoordelijk voor de nauwkeurigheid van de scheepschronometer (ijken met tijdseinen per radio) dus daar kon ik mijn affiniteit met preciese uurwerken uitleven. Ik bezit inmiddels een mooie scheepschronometer en ook een hypernauwkeurige deckwatch en ben daar heel blij mee!
De laatste 20 jaar van mijn loopbaan heb ik in het onderwijs gewerkt, waarvan 11 jaar als directeur bij de Leidse instrumentmakers School. De kroon op mijn loopbaan!
Nu ik sinds kort met pensioen ben, lonkt het horlogemaken weer en ik ben er voorzichtig mee gestart door een Poljot te restaureren/servicen en een (gevallen…) Omega Speedmaster van een vriend, met Valjoux 7750 dus, te repareren. Mooi en goed uurwerk hoor!
Veel plezier met de Omega Hans en als we ooit allebei een Speedmaster moonwatch hebben, dan gaan we er op toasten ok?
Groet, Dick

3 likes