Ball Spacemaster I
Hamilton X-Landing, met de perlage dial (de running second dial is n pak groter dan de andere twee, ik noem dit gekscherend mijn Hammie Big Eye; is niet juist, I know, maar laat me nou maar; wijzers zijn wel aan de kleine kant: misschien ooit upgraden naar groter).
De Archimede Pilot Chronograph is 42mm breed, slechts 13,5 dik en 51 lang. Voor mij een forse jongen, voor jou een middenmaatje. Maar 13,5mm dik is best een prestatie.
Behoorlijk toolish. Maar eerlijk is eerlijk, op zeker moment zou ik me gaan afvragen hoeveel het nog toevoegt om nog een pilot chrono te scoren, natuurlijk. Veel aardiger dan wat je hebt gaat het niet worden.
Vooral dat laatste wat je zegt is helemaal waar. Die Archimede is echt prachtig, maar dan ga ik liever een stukje verder sparen voor de Sinn. Ik vind 't zo’n ongelooflijk gaaf merk! Of die Damasko, met sword hands.
Dé pilotswatch! Je moet gewoon nog even wennen aan Fortis.
Je hebt dan altijd een robuuste sluiting met standaard slideclasp. Geen push pins maar alles stevig geschroefd 20ATM
swissmade en 5 jaar garantie ook op waterdichtheid
Titanium Novonaut is ook wat in je collectie past:
Ik heb die cosmonaut B42 met carbon dial, in titanium, en een B42 in staal met geel all over the place. Ik heb écht, écht genoeg. Alleen dus de nieuwe Damasko DC89, de Sinn Ti Diapal 103, omdat dat chrono GMT’s zijn en dat is mijn zwakte.
Omdat ik een Tudor zag en geen onbeperkt budget heb. Maar van de ongeveer 100 horloges die gepasseerd zijn de laatste 10 jaar heb ik alleen van die spijt.
Zeker ook omdat ik die voor een mooie prijs kon aanschaffen.
die Cosmo is serieus te gek, alleen de sluiting is wel veel soepeler dan die van de B42. Ik draag die Cosmo heel vaak. Die B42 voelt wel heel veel groter aan, maar dat komt denk ik door die bezel, want my oh my wat is dat een chunky lady.
En uhm, een bicompax titanium chrono? Heb ik ook al. Niet zo’n supergaaf uitgedokterde als de F43, maar de mijne is ook niet onaardig, en voor wat ik ervoor betaald heb? lachertje.
ceramic bezel insert, stiekem een heel, heel mooie sluiting, alles blauw, weegt geen fluit, ingebouwde band verlenging zonder tools, en ook een bak lume. Het enige dat ik niet zo tof vind zijn de screwdown pushers, en dat er weinig schroefdraad onder de kroon zit (1.5x draaien en het zit vast, voelt wat mager). Maar voor 900 euro, box & papers, nagelnieuw, ga ik niet klagen.
Ik had de Fortis en de Mido mee naar Griekenland vorige zomer, plus nog wat meer, om lekker af te wisselen, maar deze twee kwamen niet van m’n pols af. M’n vrouw vind de Fortis totaal niet spannend (ik wel) maar de MIdo ziet ze graag.
Misschien een winkeldochter? Of zoals dat nu genoemd wordt: NOS?
Ikzelf heb een stalen 2003 gehad. Zojuist een titanium versie gekocht.
Prachtig horloge! https://www.moeb.ch/dyIWC/