Hoi Petra, gefeliciteerd met je eerste aankoop via het HF. Leuk horloge en staat je goed, wens je veel draagplezier .
Hoeveel mm is de kast van die Vostok, zelf heb ik er geen maar een leuk horloge hoeft niet altijd tig k te kosten. De drang (verslaving) zal wel niet meer te stoppen zijn als je op het HF zit, je ziet iedere keer weer iets leuks voorbij komen. Schaf maar gelijk een box voor 24 horloges aan. Lekker overzichtelijk alles in 1 box
Hoi Fred, hij is 12mm hoog, en ik meen 38 mm in doorsnee. Door de bezel lijkt hij echter kleiner.
Vostok heeft hele leuke vintage horloges (uit de Sovjetperiode) en ze komen regelmatig langs op het forum.
Hij lijkt idd groter op de foto, maar foto’s kunnen bedriegen . Zoals ik al zei, heb geen Vostok maar wel een Raketa horloge gekregen van een HF lid. 34 mm, hij wist dat ik een horloge uit de Sovjetperiode wel leuk vond. Dus kreeg die als kerstcadeau van hem, is echt nog als nieuw. Geen foto op de dial maar kijk eens naar de wijzers, leuk gemaakt toch
Hooked! Tja gewoon lekker kijken en kopen wat je mooi vindt. Hou je niet teveel bezig met waardevermeerdering. En origineel is leuk maar oude cccp horloges zijn vaak al aangepast, gerepareerd enz. Maar mooi is mooi. Een beetje botox kan geen kwaad. Hier nog wat Russisch spul
Wat een mooie horloges! Ik voorvoel dat het niet bij mijn ene Vostok zal blijven.
Met waardevermindering of -vermeerdering hou ik me niet bezig: ik koop wat ik leuk vind en wat een redelijke prijs heeft. Dus of alle onderdelen wel precies helemaal origineel zijn, ach.
Ik verbaas me erover dat ze in de Sovjet Unie zulke kleurrijke horloges maakten. In de jaren 80 ben ik wel in het Oostblok geweest en het was er nogal, tja, grauw.