De kroon stond ietsje schreef (alweer voorzichtig recht gebogen) en te zien is dat het glas wel mooi is, maar waarschijnlijk niet origineel, de spanring ontbreekt. Je kunt naast de wijzerplaat zo de kast in kijken.
Ik heb twee glazen met zilverkleurige spanring besteld, hopelijk past iig een ervan goed, die is naar het originele model gemaakt als ik het goed begrijp. (Sternkreuz xac 310.538 als ik het goed heb.)
Er zit een mooi compact gebouwd automatisch uurwerk in, waar ik verrassend weinig informatie over kan vinden:
Ik heb ook zo eentje liggen in de TO DO bak. Ik kan meteen hier de vraag stellen voor ik zelf een topic moet openen. Hoe kan je de rotor wegnemen bij deze?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar volgens mij kun je hem gewoon los draaien. Het binnenste deel van het lager heeft twee afgeplatte kanten, daar moet je wel vat op kunnen krijgen met een fijn tangetje of iets dergelijks.
Allemaal bedankt voor de leuke en informatieve reacties!! Zodra de glaasjes er zijn hoop ik wat nieuwe foto’s te posten. Ook vrees ik wel wat onderhoud aan het uurwerk te moeten doen, het handmatig opwinden loopt best stroef, en ik begrijp nu dat het knappe satellite changer wheel vermoedelijk wel wat 9010 op de palletjes kan gebruiken. Wel knap dat het automatisch uurwerk dat erin ziet, zo compact gebouwd is. Zelfs platter dan de Seiko’s waar al bijna geen dikte wordt toegevoegd door de magic lever en het enkele kroonwieltje. Maar om bij de koppeling van de automaat met de handopwinding te komen moet de platine eraf en dat betekent het hele werkje uit elkaar…maar weer even moed verzamelen…
Ik heb even een zwart Hirsch nubuck bandje van mijn Seiko afgehaald, dat staat deze ook mooi. Misschien is een onderhoud nog nodig, aan de opwinding etc. Maar hij loopt al heel lekker. Dus voorlopig ga ik er gewoon van genieten , een mooi contrast met de betoverende Seiko LM die onverwacht onlangs binnen kwam…