Vorige week al even bij ‘incoming’ over geschreven:
Een extraatje van mijn werkgever zou naar een FC Classic Quartz gaan. Prachtige kleur dial, heel mooie bruine band.
Maar de echte klik was er net niet, ik wilde toch eigenlijk nu een moonphase. En een FC. Een blauwe, want mooiere sunburst naar mijn beleving.
Vandaag de Classic terug gaan brengen en de Moneta nog eens goed bekeken. 37 ipv 40 mm diameter. Kleiner dan ik tegenwoordig meestal draag, maar de Hamilton is 38 en de Longines 38,5
De verhoudingen bij de Moneta zijn erg mooi gekozen.
Wat ik de ‘interne bezel’ noem vond ik niet te breed en er bleef toch wel voldoende wijzerplaat over.
Geen datum, geen seconde wijzer, geeft meer rust.
Dat dit een Quartz is vind ik juist bij een moonphase een pré. Dan loopt alles gewoon een paar jaar lekker op tijd. Denk dat het binnenkort wel deze gaat worden als NA.
De blauwe was niet op voorraad, de zwarte en de zilveren wel. Bestellen was vermoedelijk wel een optie.Maar ga toch liever iets dichter bij huis kopen, denk ik.
Oké, de Moneta doet rond de 500€ meer, en heeft niet die prachtige bruine band. Geld maakt niet gelukkig, een mooie bruine band kan ik ook wel los kopen.
Of het allemaal nog dit jaar gaat lukken weet ik nog niet. En dan is mijn voornemen voor 2025 alvast weer ‘naar de vaantjes’.
Goed plan!
Heb de Moneta net besteld! Het beschikbare exemplaar was net gereserveerd.
Door het vele passen in de winkel vertoonde de band ook al wat gebruikers-sporen, dus ik heb een nieuwe besteld en gevraagd deze in de stickers te laten.
Vandaag mail van de dealer in 070 gekregen.
Uitverkocht en eerst in april/mei zal deze weer beschikbaar komen. Of ik wilde wachten of de bestelling annuleren.
Even telefonisch overleg gehad, en via de mail bevestigd dat ik wilde annuleren. Keurig binnen een uur ook de aanbetaling terug!
In de tussentijd op het net gezocht naar voorraad. Ben inmiddels aardig vertrouwd met 035 (voeger in militaire dienst gezeten en al 2 keer eerder een horloge gekocht) en daar hadden ze nog een gloednieuwe op voorraad. Dus gelijk besteld en deze komt nog dit jaar binnen.
Ik blij, dealer blij (en nu ook door de voorraad heen), en mijn voornemen voor 2025 gered!