Deze week in een leuke deal met @SuperC/Jaap/Ten2Two de Formex REEF 42 Black verworven. Kloeke duiker met mooie specs! COSC Chronometer, 300 M waterdicht maar vooral erg veelzijdig met het snel verwisselen van de bracelet en de OEM rubberband. Ben niet zo’n verklaard liefhebber van bracelets , maar deze kan ik wel hebben, naast het snel wisselen met andere banden heeft deze in de clasp een mooie micro adjust, onontbeerlijk voor mijn pols die gedurende dag varieert. Ook de rubberband is snel wisselbaar en heeft eveneens een microverstelling in de carbon clasp.
En dan draag ik hem nu op een suede croco
prima voor een duiker, zo’n beest leeft toch vooral erg in het water toch?
Op staal ben ik nog een beetje zoekende naar het aantal schakels voor of achter de clasp om hem beter op de pols te fixeren
De rubberband moet ik ook nog goed instellen maar dat komt ook vanzelf wel goed, ik kan wel even uit de voeten met de bracelet en de croco
Wat plaatjes van het web
Naast de easy swap van de banden en de microverstelling is er nog nog leuke gimmick voor dit horloge: je kan de Bezels swappen! ik heb er nu de stainless steel bezel op zitten, maar zoals op bovenstaande foto’s is te zien is er ook een zwarte zirconium bezel (ook een blauwe en groene voor de andere kleuren wijzerplaat) beschikbaar. Deze kunnen zonder tools eraf gewipt worden en er vervolgens weer op geklikt worden. Zelf heb ik daar de ballen nog niet voor, maar het kan wel: ik heb de zwarte bezel los erbij besteld. Plaatjes van het web dus nog maar even…